Sztuka myślenia strategicznego 
  - teorie
 
  - rysunki
 
  - narzędzia
 
  - inspiracje
 
  - rozwiązania
 
  - niespodzianki
 
Inspiracja
Zafascynowany ideami myślenia lateralnego Edwarda de Bono autor stworzył książkę
niezwykłą -- przejrzystą, inspirującą i całkowicie hipnotyzującą. Zamiast tworzyć
kolejne opasłe tomiszcze na temat strategii marketingowych i reklamowych, postanowił
napisać i narysować atlas strategii kreatywnych.
Teoria
Strategia we współczesnym rozumieniu jest odpowiednim doborem środków i metod dla
osiągnięcia założonego celu. To dziś jedno z kluczowych pojęć wszędzie tam, gdzie
istotna jest skuteczność prowadzonych działań -- poczynając od polityki, na
marketingu kończąc. 
Technika
Kolejne strony wypełniają sugestywne przykłady z fizyki, biologii, kodeksu bushido i
wielu innych dziedzin, dyscyplin lub światopoglądów, dalekich na pozór od strategii
marketingowych, jednak doskonale wyrażających strukturę omawianego zagadnienia
strategicznego.
Agenda
Drogi Czytelniku, to książka, która powstała tylko i wyłącznie po to, by służyć
Ci w Twojej codziennej pracy, kierować Twoje myśli w stronę niezwykłych rozwiązań,
inspirować, gdy potrzeba Ci natchnienia i wytchnienia. 
Może
Może nawet rozmyślając nad jednym z modeli, przyśniesz na chwilę nad klawiaturą
laptopa i znajdziesz rozwiązanie problemu, który Cię dręczy?
Autor
Z wykształcenia filozof, od dwunastu lat zajmuje się komunikacją marek. W tym czasie
pełnił obowiązki dyrektora strategicznego w agencjach: TJ PARTNER, Gruppa 66 Ogilvy,
Euro RSCG. Obecnie członek zarządu ds. strategii w grupie Young & Rubicam Brands
oraz szef niezależnej struktury doradczej BAV Consulting. Prowadził wykłady lub
zajęcia związane z zarządzaniem, marketingiem i reklamą w projektach szkoleniowych,
organizowanych przez: Harvard Business Review Polska, Szkołę Strategii Marki przy SAR,
Wyższą Szkołę Komunikowania i Mediów Społecznych im. J. Giedroycia, Szkołę
Mistrzów Reklamy. Autor kilkudziesięciu artykułów związanych z zarządzaniem marką,
marketingiem i komunikacją reklamową.
Spis treści:
Zamiast wstępu (11)
Rozdział 1. O istocie strategii (15)
  - Pochodzenie strategii (15)
 
  - Mapa terenu (18)
 
  - Czas, w jakim działasz (28)
 
  - Układ sił (30)
 
  
    - Sytuacje symetryczne (30) 
 
    - Strategie niesymetryczne (39)
 
  
  - Stabilność czy jej brak? (50)
 
  - Wzrost czy ruch? (52)
 
  - Ewolucja czy rewolucja? (53)
 
  - Może jesteś falą? (55)
 
  - Pożytki z pływania żabką (58)
 
  - Pokonywanie przeszkód (60)
 
  
    - Zderzenie centralne (60) 
 
    - Rykoszet (61) 
 
    - Ominięcie (62) 
 
    - Dyfrakcja (64) 
 
    - Refrakcja (65)
 
  
  - Osoba stratega (66)
 
 
Rozdział 2. Strategie kreatywne (69)
  - Czym jest kreatywność? (69)
 
  - Wielka opowieść (71)
 
  - Chronologia zdarzeń (72)
 
  - Dla wyjątkowych ludzi (74)
 
  - Kiedy wada staje się zaletą (75)
 
  - Czy nie tego właśnie szukałeś? (76)
 
  - Tylko popatrz, co nas wspiera (76)
 
  - Jak wiele mógłbyś stracić (77)
 
  - Ty masz problem - my mamy rozwiązanie (78)
 
  - To musi być X! (78)
 
  - Tylko popatrz, jak to działa (79)
 
  - Wiesz, jak bardzo się staramy? (80)
 
  - Niemożliwe? Nie dla nas (81)
 
  - Razem możemy wszystko (82)
 
  - Oni już to mają. Dołącz do szczęśliwych (83)
 
  - Dzięki nam możesz dużo więcej (83)
 
  - Spójrz na to z innej perspektywy (84)
 
  - Idealne dopasowanie (85)
 
  - Poczuj się wolny (85)
 
  - Inni są ułomni i nigdy Ci tego nie dadzą (86)
 
 
Rozdział 3. Czynniki skuteczności w polskiej reklamie (89)
  - Wielkie wyzwania i realistyczne cele (90)
 
  - Pełne zrozumienie konsumenta (92)
 
  - Odwołanie się do cenionych wartości (95)
 
  - Pozytywna tonalność (96)
 
  - Mocne wsparcie obietnicy (97)
 
  - Forma reklamy (98)
 
 
Nota bibliograficzna (101)
Skorowidz (103)
112 stron, A5, oprawa twarda
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.