- Błędy pionierów branży
 
  - Upadki gigantów
 
  - Grzechy nowych marek
 
Czytanie o cudzych porażkach zawsze sprawia nam ogromną przyjemność, choć nikt z
nas nigdy by się do tego nie przyznał. A jeśli nieszczęścia te w dodatku dotyczą
kogoś, kto wspiął się po drabinie ekonomicznej i społecznej wyżej niż my,
satysfakcja rośnie jeszcze bardziej. Branża hi-tech jest terenem, na którym aż roi
się od głupich wpadek, idiotycznych decyzji i przykładów myślenia w zupełnym
oderwaniu od rzeczywistości. Gdyby głupota miała skrzydła to książka dla każdego,
kto padł ofiarą nowoczesnej technologii, czyli dla wszystkich, którzy kiedykolwiek
mieli z nią do czynienia.
Zabawna, pełna złośliwości, ale jednocześnie pobudzająca do refleksji książka
autorstwa Ricka Chapmana doczekała się właśnie drugiego wydania. Ów zbiór opowieści
"ku przestrodze" został wzbogacony o analizę, wnioski, a także cenne
wskazówki pomagające zgrabnym łukiem ominąć pułapki, w które pcha nas głupota oraz
przemożna niechęć do uczenia się na cudzych błędach. 
  - Zagadki pozycjonowania: MicroPro i Microsoft.
 
  - Bolesne narodziny systemu operacyjnego.
 
  - Jeden dzień z życia Alfreda E. Motoroli.
 
  - Dramatyczne chwile firmy Novell.
 
  - Głupie sztuczki programistyczne.
 
  Merrill R. Chapman jest zastępcą redaktora naczelnego
  dwumiesięcznika "Softletter", omawiającego biznesowe aspekty prowadzenia firmy
  programistycznej. Pracował również jako konsultant w takich firmach, jak MicroPro,
  Ashton-Tate, IBM, Inso, Microsoft, Novell, DateEase, Stromberg, Sun Microsystems,
  Terradata, Ziff-Davis. Związany z branżą komputerową od 1978 roku, pracował na
  stanowisku programisty, sprzedawcy, inżyniera sprzedaży terenowej oraz marketera. 
   
  
Spis treści:
Przedmowa do wydania drugiego (7)
Przedmowa do wydania pierwszego (11)
O autorze (17)
O artystach (19)
Podziękowania (21)
Wstęp (23)
1. Wprowadzenie (35)
2. Pionierzy branży popełniają pierwsze błędy:
IBM, Digital Research, Apple i Microsoft (51)
3. Opowieść nieco zwariowana: 
IBM i PC Junior (75)
4. Zagadki pozycjonowania: 
MicroPro i Microsoft (91)
5. Nienawidzimy cię, nienawidzimy z całej duszy: 
Ed Esber, Ashton-Tate i Siebel Systems (111)
6. Flet na idiotów:
OS/2 i IBM (133)
7. Jedząc żabę, nawet Francuz może się udławić: 
Borland i Philippe Kahn (165)
8. Marki dla zapalczywych:
Intel, Motorola i Google (187)
9. Od Godzilli do gekona: 
długi i powolny upadek firmy Novell (223)
10. Niszczenie iluzji public relations: 
Microsoft i Netscape (245)
11. Purpurowe opary wypełniają mój mózg: 
Internet i porażki technologii ASP (281)
12. Dziwne przypadki panów Opatentowanego i Otwartego (317)
13. Jak wystrzegać się głupoty? (345)
14. Analiza głupot (381)
Posłowie: głupie sztuczki programistyczne (421)
Słowniczek (433)
Bibliografia (443)
448 stron, B5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.