www.ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIKROEKONOMIA OSWAJANIE Z MATEMATYKĄ


MALAGA K.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie II

cena netto: 59.00 Twoja cena  56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ekonomia bez matematyki jest niczym historia bez dat !

Mikroekonomia zajmuje się badaniem indywidualnych konsumentów (gospodarstw domowych) i producentów (przedsiębiorców, przedsiębiorstw) oraz analizą rynków.

Publikacja jest podręcznikiem akademickim do przedmiotu Mikroekonomia, kierowanym do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach ekonomicznych.


Spis treści:

Ważniejsze oznaczenia
Wprowadzenie

Rozdział 1. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych konsumentów
1.1. Pojęcia wstępne
1.2. Funkcja użyteczności
1.3. Substytucja, neutralność i komplementarność towarów konsumpcyjnych
1.4. Funkcja popytu Hicksa
1.5. Funkcja popytu Marshalla
1.6. Substytucyjne i dochodowe efekty zmiany cen towarów
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 2. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość konsumentów
2.1. Prosty model wymiany
2.2. Statyczny model Arrowa-Hurwicza
2.3. Dynamiczny model Arrowa-Hurwicza
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 3. Racjonalność wyborów dokonywanych przez pojedynczych producentów
3.1. Przestrzeń produkcyjna i funkcja produkcji
3.2. Substytucyjność i komplementarność czynników produkcji
3.3. Finansowe i technologiczne aspekty działalności przedsiębiorstwa
3.4. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia długookresowa
3.5. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - strategia krótkookresowa
3.6. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia długookresowa
3.7. Przedsiębiorstwo działające w warunkach monopolu - strategia krótkookresowa
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 4. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowość producentów przy określonej egzogenicznie funkcji popytu na produkt
4.1. Przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej - ustalanie optymalnego poziomu produkcji
4.2. Przedsiębiorstwo monopolistyczne - ustalanie optymalnego poziomu ceny
produktu i wielkości produkcji
4.3. Dyskryminacja cenowa dokonywana przez przedsiębiorstwo monopolistyczne na dwóch różnych rynkach
4.4. Konkurencja ilościowa i cenowa w warunkach duopolu
4.4.1. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Cournota
4.4.2. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Stackelberga
4.4.3. Analiza porównawcza modeli duopolu Cournota i Stackelberga
4.4.4. Model duopolu i równowaga w modelu duopolu Bertranda
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania

Rozdział 5. Racjonalność wyborów dokonywanych przez zbiorowości producentów i konsumentów
5.1. Statyczny model rynku z egzogenicznymi funkcjami popytu i podaży
5.2. Dynamiczny model rynku dwóch produktów z egzogenicznymi funkcjami popytu i podaży
5.3. Statyczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
5.4. Dynamiczny model Arrowa-Debreu-McKenziego
Podstawowe pojęcia i zagadnienia
Pytania
Zadania
Zakończenie
Aneks matematyczny
A.1. Elementy logiki i teorii zbiorów
A.2. Algebra liniowa
A.3. Analiza matematyczna
A.4. Równania różnicowe i różniczkowe

Bibliografia
Słowniczek
Indeks pojęć


328 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- FUNDUSZE INWESTYCYJNE
PEREZ K.

- PORTFEL INWESTYCYJNY
PEREZ K. TRUSZKOWSKI J.

- TEORIA INWESTYCJI FINANSOWYCH
LUENBERGER D.

- METODY WIELOWYMIAROWEJ ANALIZY PORÓWNAWCZEJ NA RYNKU KAPITAŁOWYM
ŁUNIEWSKA M. TARCZYŃSKI W.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025