| 
  
 ŚMIEJ SIE I UCZ 95 SPOSOBÓW WYKORZYSTANIA HUMORU DO ZWIĘKSZENIA ......
 TAMBLYN D.  wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2009, wydanie I    cena netto: 73.00  Twoja cena  69,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W książce Śmiej się i ucz Doni Tamblyn udowadnia, że wykorzystanie
humoru podczas szkoleń może przynieść znakomite rezultaty.  
Właściwie użyty humor zbliża i angażuje uczestników szkoleń, pomaga im w
zapamiętaniu nowych treści, wspiera krytyczne myślenie, a także redukuje odczuwany
stres, który może skutecznie zablokować zdolność uczenia się. Publikacja, powstała
jako efekt wieloletniej praktyki i badań autorki nad procesami poznawczymi i teorią
uczenia się, zawiera mnóstwo ćwiczeń-wyzwań i gier-łamigłówek, które pozwolą
trenerom zwiększyć "iloraz humoru" i zaangażować emocjonalnie uczestników
szkoleń.  
 
Doni Tamblyn przekonuje, że nawet najbardziej poważni trenerzy, bez obaw o
narażenie się na śmieszność, mogą wprowadzać elementy humoru i rozrywki do sesji
szkoleniowych, aby stały się one nie tylko ciekawsze, pobudzające do kreatywnego
myślenia, ale i bardziej efektywne.  
 
Autorka udziela cennych wskazówek, radząc między innymi, aby: 
 
  - przenieść środek ciężkości "na zewnątrz", wciągając
    uczestników szkoleń w dowcipne sytuacje i pozwalając im w nich uczestniczyć,
 
  - zawsze przyznawać się do "niewypałów", kiedy żart się nie udał,
 
  - dać uczestnikom szkoleń poczucie współdecydowania i prawo wyboru, 
 
  - pozwolić sobie i innym na odrobinę niekonwencjonalnych i niepoważnych
    zachowań, 
 
  - budować dobre relacje między uczestnikami sesji szkoleniowych, 
 
  - korzystać z chwil odprężenia, aby proces nauczania stał się 
 
  skuteczniejszy. 
    
   
 
Spis treści: 
O autorce  
str. 11 
Podziękowania  
str. 13 
Wstęp. Żartować każdy może  
str. 15 
Część I. Co i dlaczego  
str. 19 
Rozdział 1. Od tego trzeba zacząć - co to właściwie jest humor?  
str. 21 
Argumentacja przeciwko nauczaniu w formie kabaretu  
str. 22 
Argumentacja za wprowadzaniem humoru do nauczania (i życia w ogóle)  
str. 23 
Rozdział 2. O co tak naprawdę chodzi z tą neuropedagogiką?  
str. 30 
Niepowtarzalność  
str. 34 
Cykle, rytmy i proces nadawania znaczenia  
str. 34 
Motywacja wewnętrzna  
str. 35 
Efekt von Restorffa  
str. 36 
Stany umysłu  
str. 37 
Uczenie się pozaświadome  
str. 38 
Uczenie się wielokierunkowe  
str. 39 
Rym, rytm i muzyka  
str. 42 
Rozdział 3. Dlaczego akurat stosowanie humoru wspiera podejście
Neuropedagogiczne?  
str. 45 
Pierwszy, najlepszy powód: humor jest prosty i każdy ma do niego wrodzone zdolności  
str. 46 
Drugi powód: humor znacznie redukuje stres i poczucie zagrożenia  
str. 47 
Trzeci powód: humor zbliża ludzi  
str. 48 
Czwarty powód: humor angażuje dwóch najlepszych sprzymierzeńców komunikacji -
relewancję i pamięć wizualną  
str. 49 
Piąty powód: humor angażuje emocje  
str. 50 
Szósty powód: humor daje umysłowi regularne chwile wytchnienia pozwalające na nadanie
znaczenia informacjom, zwiększenie koncentracji uwagi i utrwalenie wiadomości  
str. 51 
 
Część II. Jak  
str. 57 
Rozdział 4. To łatwe, a Ty możesz to uczynić jeszcze łatwiejszym! Pięć
zasad stosowania humoru w sposób naturalny, skuteczny i bez obaw  
str. 59 
Zasada nr 1. Pozwól sobie i innym na odrobinę niekonwencjonalnych i niepoważnych
zachowań  
str. 60 
Zasada nr 2. Nie bądź oryginalny  
str. 67 
Zasada nr 3. Dokonuj pozytywnych wyborów  
str. 70 
Zasada nr 4. Przenieś środek ciężkości "na zewnątrz"  
str. 76 
Zasada nr 5. Zawsze przyznawaj się do błędu, kiedy żart się nie uda  
str. 83 
Kilka kolejnych kroków  
str. 88 
Rozdział 5. Pozbywanie się największych gnębicieli rozumu: poczucia
zagrożenia i wysokiego poziomu stresu  
str. 90 
Stresołap nr 1. Daj swoim słuchaczom poczucie kontroli nad sytuacją i prawo wyboru  
str. 95 
Stresołap nr 2. Bądź pozytywnie nastawiony  
str. 101 
Stresołap nr 3. Oceniaj postępy w sposób bezstresowy  
str. 103 
Jak sprawić, by egzaminy mierzyły mistrzostwo w danej dziedzinie, nie zaś odczuwany
strach  
str. 107 
Kilka kolejnych kroków  
str. 111 
Rozdział 6. Zbliżanie ludzi i tworzenie "mózgu społecznego"  
str. 113 
Element nr 1. Twoja wiarygodność  
str. 114 
Element nr 2. Twoja przystępność  
str. 120 
Element nr 3. Dobre stosunki między Twoimi uczniami  
str. 123 
Kilka kolejnych kroków  
str. 130 
Rozdział 7. Relewancja i pamięć wizualna - dwa mechanizmy mnemotechniczne o
niesamowitej skuteczności  
str. 132 
Relewancja  
str. 133 
Pamięć wizualna  
str. 145 
Kilka kolejnych kroków  
str. 152 
Rozdział 8. Angażowanie emocji  
str. 154 
Krok 1. Właściwe odczytywanie swoich emocji  
str. 157 
Krok 2. Akceptacja emocji innych osób  
str. 158 
Krok 3. Zarządzanie emocjami  
str. 159 
Kilka kolejnych kroków  
str. 166 
Rozdział 9. "Potrzebuję przestrzeni!", czyli jak dać umysłowi
regularne chwile wytchnienia, by uczenie się było skuteczniejsze  
str. 168 
Ostrzałka nr 1. Proces nadawania znaczenia  
str. 169 
Ostrzałka nr 2. Podnoszenie poziomu uwagi  
str. 173 
Ostrzałka nr 3. Utrwalanie informacji  
str. 178 
Kilka kolejnych kroków  
str. 187 
 
Część III. Kto, ja?  
str. 189 
Rozdział 10. Strachowi śmiej się w twarz!  
str. 191 
Strach nr 1. Moja publiczność albo mój temat są zbyt poważne  
str. 193 
Strach nr 2. Nie jestem dowcipny! Nie potrafię żartować!  
str. 194 
Strach nr 3. (Jedyny potencjalnie uzasadniony) Czy kogoś nie urażę?  
str. 195 
Strach nr 4. Jak mam zapanować nad tymi ludźmi?  
str. 198 
Rozdział 11. Sama nie mogę uwierzyć, że piszę ten rozdział  
str. 208 
Krok 1. Dowcip powinien być krótki  
str. 209 
Krok 2. Dowcip powinien być konkretny  
str. 210 
Krok 3. Puentę postaw na końcu  
str. 211 
Krok 4. ?i zrób pauzę  
str. 212 
Rozdział 12. Najlepszy rozdział w całej książce  
str. 214 
Pierwszy dzień planu "Jedna rzecz dziennie"  
str. 216 
Pierwszy miesiąc planu "Jedna rzecz dziennie"  
str. 217 
Szósty miesiąc planu "Jedna rzecz dziennie"  
str. 218 
Dwunasty miesiąc planu "Jedna rzecz dziennie"  
str. 220 
Bibliografia i materiały uzupełniające  
str. 223 
Aneks. Anatomia kreatywnego modułu szkoleniowego. Jednodniowe warsztaty na temat humoru i
neuropedagogiki  
str. 227 
Lista sposobów wykorzystania humoru  
str. 243 
Indeks  
str. 245 
 
248 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - 5+(PLUS) ŻYCIE OBWITE W SZCZĘŚCIE HUMOR POMOC NADZIEJĘ ORAZ ZDROWIE DE BONO E.
 
  - KONIEC ŻARTU MOŻNA SIĘ ŚMIAĆ JAK POCZUCIE HUMORU MOŻE CI POMÓC W ŻYCIU AAKER J. BAGDONAS N.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |