| 
  
 OCENA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ
 BRAMLEY P.  wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2011, wydanie III  cena netto: 64.90  Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzający wszelkiego typu organizacjami
wymagają, by pracownicy działów szkoleń, działów personalnych, konsultanci i
instruktorzy potrafili dowieść, że planowane i przeprowadzane szkolenia są
inwestycjami przynoszącymi firmie określone korzyści. 
 
Książka zawiera wskazówki, jak zapewniać efektywność szkoleń i jak ją
oceniać, a więc jak mierzyć i uzasadniać wartość szkoleń.  
Wychodząc od podstawowych informacji dotyczących
modeli szkoleń i etapów procesu uczenia się, autor szczegółowo omawia: 
 
  - cele, znaczenie i podejścia do oceniania efektywności szkoleń,
 
  - metody i narzędzia oceny zmian zachodzących w wyniku szkolenia, a dotyczących
    zachowania, umiejętności, postaw pracowników i poziomu wiedzy,
 
  - kalkulację kosztów i pomiar efektów szkolenia,
 
  - metody oceny kursów zaspokajających różne potrzeby szkoleniowe (na poziomie
    jednostki, stanowiska i organizacji),
 
  - sposoby przygotowywania i wykorzystywania skutecznych narzędzi pomiaru
    efektywności szkoleń.
 
 
 
Wartościową pomocą dla osób dokonujących oceny szkoleń będą liczne formularze,
schematy postępowania oraz przykłady zastosowania opisywanych metod. 
 
Spis treści: 
Przedmowa  
str. 9 
 
Wprowadzenie  
str. 11 
 
Wydajność i efektywność szkoleń  
str. 12 
 
Definicje szkoleń  
str. 12 
 
Definicja szkoleń a ocena ich efektywności  
str. 14 
 
Część I 
Znaczenie oceny efektywności szkoleń  
str. 15 
 
Rozdział 1. Cele oceny efektywności szkoleń  
str. 17 
 
Informacja zwrotna  
str. 18 
 
Kontrola  
str. 19 
 
Badania  
str. 19 
 
Ingerencja w proces szkoleniowy  
str. 21 
 
"Gry pozycyjne"  
str. 22 
 
Rozdział 2. Podejścia do oceny efektywności szkoleń  
str. 24 
 
Ocena oparta na celach  
str. 24 
 
Ocena ukierunkowana  
str. 32 
 
Ocena systemowa  
str. 37 
 
Ocena "sądowa"  
str. 39 
 
Ocena poprzedzająca program  
str. 39 
 
Rozdział 3. Wybrane zagadnienia związane z oceną efektywności szkoleń  
str. 42 
 
Obiektywność oceny efektywności szkolenia  
str. 42 
 
Sprawozdanie z procesu oceny  
str. 42 
 
Wykorzystanie wyników oceny efektywności szkoleń  
str. 45 
 
Kwestie etyczne  
str. 46 
 
Podsumowanie  
str. 47 
 
Część II 
Ocena efektywności szkoleń  
str. 49 
 
Rozdział 4. Modele szkolenia  
str. 51 
 
Szkolenie indywidualne  
str. 51 
 
Model zwiększonej efektywności  
str. 53 
 
Podsumowanie  
str. 56 
 
Rozdział 5. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych  
str. 57 
 
Trzy poziomy analizy  
str. 57 
 
Identyfikacja potrzeb szkoleniowych organizacji  
str. 57 
 
Czynniki wpływające na efektywność organizacji  
str. 58 
 
Identyfikacja potrzeb szkoleniowych na poziomie stanowiska pracy  
str. 60 
 
Identyfikacja indywidualnych potrzeb szkoleniowych  
str. 63 
 
Integracja trzech poziomów analizy  
str. 66 
 
Podsumowanie  
str. 68 
 
Rozdział 6. Etapy procesu uczenia się  
str. 70 
 
Szkolenie w kontekście organizacyjnym  
str. 70 
 
Wsparcie dla uczestników szkoleń przed rozpoczęciem zajęć  
str. 71 
 
Kolejność poszczególnych etapów programu szkoleniowego  
str. 72 
 
Gwarancja zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy  
str. 79 
 
Rozdział 7. Szkolenia w kontekście organizacyjnym  
str. 83 
 
Utrzymanie umiejętności, którymi pracownicy już dysponują  
str. 83 
 
Przygotowanie pracowników do wykonywania nowych zadań  
str. 84 
 
Dokument dotyczący polityki szkoleniowej  
str. 86 
 
Podsumowanie  
str. 89 
 
Część III 
Ocena zmian zachodzących w wyniku szkolenia  
str. 91 
 
Rozdział 8. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu wiedzy  
str. 93 
 
Poziomy wiedzy  
str. 93 
 
Narzędzia służące sprawdzaniu stopnia przyswojenia nowych wiadomości  
str. 94 
 
Wskaźnik przyrostu wiedzy  
str. 98 
 
Mapy poznawcze  
str. 99 
 
Ocena stosowania nabytej wiedzy w praktyce  
str. 100 
 
Rozdział 9. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności  
str. 102 
 
Poziomy umiejętności  
str. 102 
 
Sprawdzanie stopnia opanowania umiejętności  
str. 103 
 
Profilowanie umiejętności  
str. 105 
 
Ocena stosowania nabytych umiejętności w praktyce  
str. 107 
 
Rozdział 10. Sprawdzanie stopnia zmiany postaw i zachowań  
str. 110 
 
Zmiana postaw a zmiana umiejętności  
str. 110 
 
Badanie reakcji uczestników na odbyte szkolenie  
str. 110 
 
Zbieranie opinii na temat procesu uczenia się  
str. 111 
 
Analiza zachowań  
str. 112 
 
Kwestionariusze wypełniane na zakończenie kursu  
str. 114 
 
Szkolenia kształtujące postawy  
str. 117 
 
Ankiety zróżnicowane semantycznie  
str. 118 
 
Siatka konstruktów Kelly'ego  
str. 118 
 
Obserwacja zmian postaw i zachowań w miejscu pracy  
str. 123 
 
Skale zachowań  
str. 123 
 
Rozdział 11. Zmiana efektywności organizacji  
str. 127 
 
Poprawa efektywności jednostek  
str. 127 
 
Poprawa efektywności zespołów  
str. 131 
 
Poprawa efektywności organizacji  
str. 136 
 
Rozdział 12. Kalkulacja kosztów szkoleń  
str. 147 
 
Koszty szkolenia  
str. 147 
 
Porównywanie efektywności alokacji środków finansowych na różne szkolenia  
str. 149 
 
Porównywanie kosztów i korzyści  
str. 151 
 
Analiza wpływu  
str. 153 
 
Zwiększanie wartości pracowników dla firmy  
str. 156 
 
Podsumowanie  
str. 160 
 
Zakończenie  
str. 161 
 
Dodatek I. Analiza wyników testu  
str. 169 
 
Dodatek II. Przygotowywanie badania kwestionariuszowego i analiza danych  
str. 184 
 
Dodatek III. Przygotowywanie wywiadu i analiza danych  
str. 193 
 
Dodatek IV Obserwacja jako narzędzie przeprowadzania oceny  
str. 198 
 
Wybrana literatura  
str. 203 
 
Bibliografia  
str. 205 
 
Indeks  
str. 211 
 
216 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - ZDOLNOŚĆ DO CZYNNOŚCI PRAWNYCH OSÓB DOROSŁYCH I JEJ OGRANICZENIA KOCIUCKI L.
 
  - KULTURA ORGANIZACYJNA SIKORSKI C.
 
  - ZGNIEĆ TO PAN PANIE WHIPPLE CZYLI JAK ROBIĆ ŚWIETNE REKLAMY SULLIVAN L.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |