| 
  
 GITARA DLA BYSTRZAKÓW
 CHAPPELL J. PHILLIPS M.  wydawnictwo: SEPTEM , rok wydania 2019, wydanie IVcena netto: 47.10  Twoja cena  44,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Gitara
dla bystrzaków 
  Zakup
gitary i akcesoriów 
Opis
elementów gitary 
10
genialnych utworów dla początkujących 
Zagraj jak gwiazdor 
 
Niezależnie
od tego, czy wolisz łagodne dźwięki "akustyka", czy ostrzejsze
brzmienie "elektryka", Twoja gitara nie zazna już spokoju, gdy
sięgniesz po to wydanie Gitary dla bystrzaków. A Twoja
przygoda nie skończy się na ostatniej stronie - wraz z książką uzyskasz
internetowy dostęp do ponad 85 filmów i 95 ścieżek audio,
które pomogą Ci w rozwijaniu
umiejętności. 
 
W
książce: 
 
Trzymanie
i strojenie instrumentu 
Zmiana
strun i podstawowe naprawy 
Granie
różnych stylów, w tym rocka, bluesa i wielu innych 
 Mark Phillips
- gitarzysta, aranżer i redaktor muzyczny. Był kierownikiem do spraw
muzyki popularnej w Wydawnictwie Warner Bros -- układał śpiewniki dla
Neila Younga, Jamesa Taylora, The Eagles i Led Zeppelin. Pracując nad
doktoratem z teorii muzyki na Uniwersytecie Northwestern, nauczał
kształcenia słuchu, śpiewu a vista, polifonii i gry na gitarze. 
 
Jon Chappell -
wszechstronny gitarzysta, aranżer i transkryptor. Jako zastępca
kierownika do spraw muzycznych w Cherry Lane Music brał udział w
transkrypcji, redakcji i aranżacji muzyki m.in. takich
gitarzystów, jak Joe Satriani, Steve Vai, Steve Morse, Mike
Stern i Eddie Van Halen. Napisał ponad tuzin książek metodologicznych. 
 O
autorach 13 
Podziękowania od autorów 15 
Wstęp 17 
 
O książce 17 
Naiwne założenia 19 
Ikony wykorzystane w książce 19 
Nie tylko książka 20 
Co dalej 20 
 
CZĘŚĆ I: PIERWSZE PRZYMIARKI DO
GRY NA GITARZE
23 
 
Rozdział 1: Podstawy
gitary - elementy składowe i ich udział w tworzeniu dźwięku
25 
 
Anatomia gitary 26 
Jak działa gitara 29 
Drgania i długość strun 29 
Co dwie dłonie, to nie jedna 30 
Dźwięki na gryfie: progi i półtony 30 
Porównanie brzmienia gitary akustycznej i elektrycznej 31 
 
Rozdział 2: Strojenie
gitary 33 
 
Zanim zaczniesz: krótko o strunach i progach 33 
Strojenie gitary względem niej samej metodą piątego progu 34 
Strojenie gitary do zewnętrznego punktu odniesienia 36 
Klawisz wszystko wyśpiewa 37 
Stroik ustny, czyli jak uwolnić ręce 38 
Twój przyjaciel kamerton 38 
Tuner elektroniczny, czyli szybko i sprawnie 39 
Dźwięki ze ścieżek audio 40 
 
Rozdział 3:
Przygotowanie do gry - trzymanie gitary i odczytywanie notacji gitarowej
41 
 
Ułożenie rąk i postawa 42 
Przybieranie pozycji siedzącej 42 
Pozycja stojąca 43 
Pozycja lewej ręki i przyciskanie progów 44 
Pozycja prawej dłoni 46 
Wstęp do czytania dźwięków gitarowych 49 
Diagram akordu 49 
Rzut oka na tabulaturę 50 
Odczytywanie zapisu rytmicznego 51 
Jak grać akordy 52 
 
CZĘŚĆ II: ZACZYNAMY GRAĆ - PODSTAWY
55 
 
Rozdział 4:
Najlepsze na początek: bicie akordów
57 
 
Akordy z rodziny A 58 
Palcowanie akordów z rodziny A 59 
Uderzanie akordów z rodziny A 59 
Akordy z rodziny D 61 
Palcowanie akordów z rodziny D 61 
Uderzanie akordów z rodziny D 63 
Akordy z rodziny G 64 
Palcowanie akordów z rodziny G 64 
Uderzanie akordów z rodziny G 64 
Akordy z rodziny C 65 
Palcowanie akordów z rodziny C 65 
Uderzanie akordów z rodziny C 66 
Granie piosenek z użyciem podstawowych akordów durowych i
molowych 67 
Kumbaya 70 
Swing Low, Sweet Chariot 71 
Auld Lang Syne 72 
Michael, Row the Boat Ashore 73 
Zabawa z podstawowymi akordami durowymi i molowymi - progresja
"szlagierowa" 74 
 
Rozdział 5: Granie
melodii bez czytania nut 77 
 
Czytanie tabulatury 78 
Z góry na dół 78 
Z lewej na prawą 79 
Jak rozszyfrować palcowanie lewej ręki 80 
Naprzemienne kostkowanie 81 
Granie piosenek z prostymi melodiami 82 
Little Brown Jug 84 
On Top of Old Smoky 85 
Swanee River (Old Folks at Home) 86 
 
Rozdział 6:
Odrobina pikanterii - podstawowe akordy septymowe
87 
 
Dominantowe akordy septymowe 88 
D7, G7 i C7 88 
E7 (wersja na dwa palce) i A7 89 
E7 (wersja czteropalcowa) i H7 90 
Molowe akordy septymowe - d7, e7 i a7 90 
Durowe akordy septymowe - Cmaj7, Fmaj7, Amaj7 i Dmaj7 91 
Granie piosenek przy użyciu akordów septymowych 93 
Home on the Range 95 
All Through the Night 96 
Over the River and Through the Woods 97 
It's Raining, It's Pouring 98 
Oh, Susanna 99 
Zabawa z akordami septymowymi - 12-taktowy blues 100 
Granie 12-taktowego bluesa 100 
Pisanie własnej bluesowej piosenki 101 
 
CZĘŚĆ III: PONAD PODSTAWY - ZACZYNASZ
BRZMIEĆ
103 
 
Rozdział 7: Granie
w wyższych pozycjach 105 
 
Granie skal i ćwiczeń w wyższych pozycjach 105 
Granie w wyższej pozycji a granie z pustymi strunami 106 
Granie ćwiczeń w pozycji 106 
Zmiana pozycji 108 
Tworzenie własnych ćwiczeń wyrabiających siłę i zręczność 109 
Granie piosenek w wyższych pozycjach 111 
Simple Gifts 112 
Turkey in the Straw 113 
 
Rozdział 8:
Podwójna moc dwudźwięków
115 
 
Podstawy grania dwudźwięków 115 
Definicja dwudźwięku 116 
Ćwiczenia na dwudźwięki 116 
Granie piosenek z dwudźwiękami 117 
Aura Lee 120 
The Streets of Laredo 121 
Double-Stop Rock 122 
 
Rozdział 9: Rozciąganie,
czyli chwyty barowe 123 
 
Durowe akordy barowe bazujące na E 124 
Zacznij od otwartego akordu E 124 
Znajdowanie odpowiedniego progu 126 
Granie progresji z użyciem durowych akordów barowych na
bazie akordu E 126 
Akordy barowe molowe, molowe septymowe i septymowe dominantowe,
bazujące na E 128 
Akordy molowe 128 
Akordy dominantowe septymowe 129 
Akordy molowe septymowe 130 
Łączenie akordów barowych bazujących na E 131 
Durowe akordy barowe bazujące na A 132 
Palcowanie durowego akordu barowego bazującego na A 132 
Znajdowanie odpowiedniego progu dla każdego akordu barowego bazującego
na A 133 
Progresje z wykorzystaniem durowych akordów barowych
bazujących na A 134 
Barowe akordy molowe, dominantowe septymowe, molowe septymowe i durowe
septymowe bazujące na A 135 
Akordy molowe 136 
Dominantowe akordy septymowe 137 
Molowe akordy septymowe 137 
Durowe akordy septymowe 138 
Power chordy 139 
Palcowanie power chordów 139 
Kiedy używać power chordów 141 
Granie piosenek z akordami barowymi i power chordami 143 
We Wish You a Merry Christmas 144 
Three Metal Kings 145 
 
Rozdział 10:
Techniki artykulacji - niech gitara przemówi 147 
 
Technika hammer-on 148 
Hammer-on w praktyce 148 
Trening techniki hammer-on 150 
Płynne brzmienie, czyli pull-off 152 
Granie pull-offów 153 
Trening techniki pull-off 155 
Slide, czyli ślizg 156 
Granie slide'ów 156 
Charakterystyczne zagrywki z użyciem slide'ów 158 
Podciąganie strun 159 
Granie podciągnięć 160 
Charakterystyczne zagrywki z podciąganiem struny 162 
Urozmaicenie brzmienia za pomocą wibrato 165 
Przegląd sposobów uzyskiwania wibracji 166 
Trening wibrato 166 
Tłumienie strun 168 
Uzyskiwanie grubego, rytmicznego brzmienia 168 
Zapobieganie niechcianym hałasom ze strun 169 
Granie charakterystycznych zagrywek wykorzystujących tłumienie 169 
Granie piosenki z urozmaiconą artykulacją 170 
The Articulate Blues 171 
 
CZĘŚĆ IV:
ROZMAITOŚĆ STYLÓW
173 
 
Rozdział 11: Rock 175 
 
Klasyczny rock'n'roll 176 
Gitara rytmiczna 176 
Gitara prowadząca 178 
Nowoczesny rock 188 
Akordy zawieszone (sus) i z dodanym dźwiękiem (add) 188 
Akordy łamane 190 
Strojenie alternatywne 190 
Gitara solowa w country rocku i rocku z Południa 193 
Granie piosenek w stylu rockowym 195 
Chuck's Duck 197 
Southern Hospitality 199 
 
Rozdział 12:
Niebieski odcień smutku, czyli podstawy bluesa
201 
 
Blues elektryczny 202 
Rytmiczna gitara bluesowa 202 
Bluesowa gitara prowadząca 207 
Powrót do korzeni, czyli blues akustyczny 214 
Ogólne założenia 215 
Specyficzne techniki 217 
Nawroty 219 
Granie bluesowych piosenek 221 
Chicago Shuffle 223 
Mississippi Mud 224 
 
Rozdział 13:
Wokół ogniska - gitara folkowa
225 
 
Gra palcami 226 
Technika gry palcami 226 
Pozycja prawej ręki 226 
Użycie kapodastra 228 
Arpeggio 230 
Granie arpeggio 230 
Schemat "kołysanki" 232 
Kciuk z przeciąganiem po strunach 232 
Styl Cartera 234 
Styl Travisa 235 
Podstawowy schemat 235 
Akompaniament w stylu Travisa 237 
Styl solowy Travisa 238 
Strój otwarty 239 
Granie folkowych piosenek 240 
House of the Rising Sun 243 
The Cruel War Is Raging 245 
Gospel Ship 246 
All My Trials 247 
Freight Train 249 
 
Rozdział 14: Maestro, trzy, cztery -
podstawy gitary klasycznej 251 
 
Przygotowanie do gry na gitarze klasycznej 252 
Sposób siedzenia 252 
Co zrobić z prawą dłonią 254 
Pozycja lewej dłoni 256 
Uderzenia swobodne i z podparciem 257 
Uderzenia swobodne 257 
Uderzenia z podparciem 259 
Arpeggio i kontrapunkt 260 
Łączenie uderzeń swobodnych i z podparciem w arpeggiach 261 
Ćwiczenie kontrapunktowe 261 
Granie utworów klasycznych 263 
Romanza 265 
Bourrée e-moll 267 
 
Rozdział 15: Ciemne okulary i beret,
czyli jazz 269 
 
Wstęp do zupełnie nowej harmonii 270 
Rozszerzone akordy 270 
Akordy zmodyfikowane 271 
Podpora melodii, czyli akompaniament jazzowy 271 
Akordy wewnętrzne 271 
Akordy zewnętrzne 273 
Pełne akordy 274 
Granie solówek - styl chord-melody 275 
Substytuty 275 
Pozorowanie jazzu trzema akordami 276 
Przejmowanie prowadzenia - melodia jazzowa 276 
Wprowadzanie alternatywnych dźwięków 277 
Podchodzenie do docelowych dźwięków 278 
Tworzenie melodii z akordów arpeggio 278 
Granie utworów jazzowych 279 
Greensleeves 280 
Swing Thing 281 
 
CZĘŚĆ V: WŁASNA GITARA
283 
 
Rozdział 16:
Ruszamy do sklepu po gitarę 285 
 
Zanim wyjmiesz portfel: planowanie zakupu 286 
Jak wyceniane są nowe gitary 287 
Gitary dla początkujących 288 
Modele instrumentów dopasowane do konkretnego stylu
muzycznego 289 
Druga (i trzecia...) gitara 291 
Konstrukcja i rodzaj korpusu 292 
Materiały 294 
Fachowość 295 
Dodatki (kosmetyka) 296 
Zanim podejmiesz decyzję: o procesie zakupu 297 
Sklepy internetowe a tradycyjne 297 
Zasięgnięcie rady eksperta 297 
Negocjacje ze sprzedawcą 298 
Dobijanie targu 299 
 
Rozdział 17: Wzmacniacze, efekty,
futerały i inne akcesoria 301 
 
Wzmacniacze 301 
Zacznijmy od wzmacniacza do ćwiczeń 302 
Niech moc będzie z Tobą - wzmacniacz koncertowy 304 
Kostki i inne rodzaje efektów 305 
Przegląd dostępnych kostek 306 
Multiefekty 308 
Futerał 309 
Hard case, czyli sztywny futerał 309 
Futerały miękkie 309 
Pokrowce 310 
Akcesoria, czyli inne niezbędne dodatki 310 
Struny 310 
Piórka (kostki) 311 
Kable 311 
Tunery elektroniczne 311 
Paski 312 
Kapodastry 313 
Inne przydatne drobiazgi 314 
 
Rozdział 18: Wymiana strun
319 
 
Strategie wymiany strun 320 
Zdejmowanie starych strun 320 
Zakładanie metalowych strun do gitary akustycznej 321 
Zmiana strun krok po kroku 321 
Strojenie 324 
Zakładanie nylonowych strun do gitary klasycznej 325 
Zmiana strun krok po kroku 325 
Strojenie 327 
Zakładanie strun do gitary elektrycznej 327 
Zmiana strun krok po kroku 328 
Strojenie 329 
Gitary z ruchomym mostkiem 330 
 
Rozdział 19: Gitarowy fitness, czyli
podstawowe czynności konserwacyjne 331 
 
Utrzymywanie gitary w czystości 332 
Usuwanie brudu i osadu 332 
Dbanie o powierzchnię gitary 334 
Zabezpieczanie gitary 335 
W trasie 335 
W domu 336 
Zapewnianie zdrowego otoczenia 336 
Zakres temperatur 336 
Wilgotność 337 
Samodzielne naprawy 337 
Dokręcanie luźnych połączeń 338 
Regulacja gryfu i mostka 338 
Wymiana zużytych lub uszkodzonych elementów 340 
Kompletowanie właściwych narzędzi 344 
Rzeczy, których nie powinieneś robić samemu 345 
CZĘŚĆ VI: DEKALOGI 347 
 
Rozdział 20: Dziesięciu (około)
gitarzystów, których powinieneś znać 349 
 
Andrés Segovia (1893 - 1987) 349 
Django Reinhardt (1910 - 1953) 350 
Charlie Christian (1916 - 1942) 350 
Wes Montgomery (1923 - 1968) 350 
Chet Atkins (1924 - 2001) 351 
B.B. King (1925 - 2015) 351 
Chuck Berry (1926 - 2017) 351 
Jimi Hendrix (1942 - 1970) 351 
Jimmy Page (ur. 1944) 352 
Eric Clapton (ur. 1945) 352 
Stevie Ray Vaughan (1954 - 1990) 352 
Eddie Van Halen (ur. 1955) 353 
 
Rozdział 21: Dziesięć genialnych
piosenek dla początkujących gitarzystów 355 
 
Blowin' in the Wind 356 
Brown Eyed Girl 356 
Hang On Sloopy 356 
House of the Rising Sun 357 
I Saw Her Standing There 357 
I'm a Believer 357 
Leaving on a Jet Plane 357 
My Girl 358 
Stand by Me 358 
Twist and Shout 358 
DODATKI 359 
 
Dodatek A: Jak czytać nuty 361 
 
Elementy zapisu muzycznego 362 
Odczytywanie wysokości dźwięku 362 
Odczytywanie czasu wybrzmienia 366 
Ekspresja, artykulacja oraz inne terminy i symbole 368 
Znajdowanie dźwięków na gitarze 370 
Dodatek B: 96 popularnych akordów 373 
 
Dodatek C: Jak korzystać z materiałów internetowych 377 
 
Odnoszenie tekstu książki do materiałów internetowych 378 
Wymagania sprzętowe 379 
Co znajdziesz na stronie internetowej 379 
Ścieżki audio 379 
Filmy 386 
Rozwiązanie typowych problemów 389 
Skorowidz 391 
 400
stron, oprawa miękka 
 
 
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - POKONAĆ GIEŁDĘ LYNCH P. ROTHCHILD J.
 
  - BIBLIA TRENINGU SIŁOWEGO ANDRZEJEWSKI G.
 
  - WINDSURFING DLA AMATORA I INSTRUKTORA HLAVATY P.
 
  - DREWNO MOJE HOBBY POLAŃSKI J.
 
  - INTELIGENTNY INWESTOR GRAHAM B.
 
  - 168 GODZINNY TYDZIEŃ ŻYJ W PEŁNI 24/7 HOGAN K.
 
  - ZDOBIENIE PRZEDMIOTÓW MALOWANIE POSTARZANIE ZŁOCENIE GODEFROID J. BARBIER B.
 
  - NARCIARZ DOSKONAŁY PRAWDOPOBNIE NAJLEPSZA KSIĄŻKA O NARCIARSTWIE LEMASTER R.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |