|

ORGANIZACJA I ZADANIA KRAJOWYCH IZB GOSPODARCZYCH SEKTORA TELEKOMUNIKACJI
MARCINIAK P. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 23.50 Twoja cena 22,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Organizacja
i zadania krajowych izb gospodarczych sektora telekomunikacji
Tematyka
izb gospodarczych rzadko jest przedmiotem zainteresowania doktryny, a w
szczególności w odniesieniu do sektora telekomunikacji.
Treść opracowania jest aktualna, a zarazem dyskusyjna w dynamicznie
rozwijającym się obrocie gospodarczym.
Z
recenzji prof. zw. dr hab. Marii Królikowskiej-Olczak
Dzięki
odpowiedniemu balansowi między teorią a praktyką [opracowanie]
zachowuje cechy pracy naukowej. Atutami pracy są także jej forma,
zwięzłość, poprawny język oraz odpowiednie wykorzystanie literatury
naukowej i obowiązujących regulacji prawnych.
Z
recenzji dr. Daniela Kawy
Praca dotyczy ciekawego
– a często lekceważonego – zjawiska
samorządów gospodarczych. Jej specjalizacja, czy wręcz
niszowość stanowią o jej wartości. Prawdziwa wiedza to zawsze wiedza
niszowa, daleka od efekciarskiej, a w gruncie rzeczy jałowej
pseudoerudycji.
Z recenzji dr. Jakuba
Rzymowskiego
Od
autora
Wstęp
Słownik wybranych pojęć
1. Rozwój
samorządności zawodowej i gospodarczej
1.1. Administracja gospodarcza - instytucja powierzenia
1.2. Pojęcie samorządu
1.3. Koncepcja samorządności zawodowej i gospodarczej
1.4. Okres międzywojenny w rozwoju samorządności specjalnej w Polsce
2. Modele
samorządu gospodarczego na świecie
2.1. Model kontynentalny (Francja, Niemcy)
2.2. Model anglosaski (Wielka Brytania, Polska)
2.3. Model mieszany
2.4. Model administracyjny
3.
Regulacje prawne dotyczące izb gospodarczych w Polsce
3.1. Ustawa z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych
3.2. Obszar działania izb gospodarczych i związane z nim wymagania
formalne
3.3. Cele zawiązywania izb branżowych
3.4. Czy izby gospodarcze sektora telekomunikacyjnego są samorządem
gospodarczym?
3.5. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
4. Charakterystyka
przedsiębiorców telekomunikacyjnych w Polsce
4.1. Przedsiębiorca i usługa telekomunikacyjna - definicje formalne
4.2. Struktura podmiotowa rynku telekomunikacyjnego w Polsce
5. Status
prawny krajowych izb gospodarczych sektora telekomunikacyjnego
5.1. Geneza izb branży telekomunikacyjnej
5.2. Podobieństwa i różnice statutowej organizacji izb.
Wewnętrzna organizacja KIGEIT, PIKĘ, PIIT i KIKE
5.3. Finansowanie działalności izb
5.4. Nadzór i kontrola działalności izb gospodarczych branży
telekomunikacyjnej
5.5. Działalność lobbingowa izb gospodarczych
6.
Organizacje branżowe niebędące izbami gospodarczymi, a podejmujące
działania w sferze izb gospodarczych i ich ograniczenia
6.1. Izby handlowe
6.2. Stowarzyszenia
6.3. Związki pracodawców
6.4. Spółki
6.5. Inne podmioty lobbingowe?
7. Przyszłość
izb gospodarczych w Polsce
7.1. Od przeszłości do teraźniejszości
7.2. Stan aktualny
7.3. Propozycje wprowadzenia systemu kontynentalnego
7.4. Alternatywny, subsektorowy model organizacji izb gospodarczych w
Polsce
Zakończenie
Bibliografia
140
stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|