| 
  
 ŁAGODNA DYSCYPLINA JAK WYCHOWAĆ SAMODZIELNE EMPATYCZNE I SZCZĘŚLIWE DZIECI
 OCKWELL-SMITH S.  wydawnictwo: LAURUM , rok wydania 2020, wydanie Icena netto: 49.90  Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Łagodna dyscyplina 
 
Jak wychować samodzielne,
empatyczne i szczęśliwe dzieci 
  Sarah
Ockwell-Smith obala wiele mitów, które
nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje
alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży
szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy
ignorowaniem niepożądanych zachowań – w centrum jej metody
leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także
właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana przez nią łagodna
dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i
nagrodach. 
 
Znakiem rozpoznawczym
Sarah Ockwell-Smith jest praktyczne, świeże podejście i skupienie się
nie tyle na „filozofii” i teoretyzowaniu, ile na
zaradzeniu konkretnym problemom. 
 
Dlatego
wśród poruszanych w książce tematów znajdziemy
propozycje rozwiązań na: 
 
 
• dąsanie się i płacz, 
 
• agresywne czy niszczycielskie zachowania, 
 
• niesłuchanie i odmawianie posłuszeństwa, 
 
• bezczelność i pyskowanie, 
 
• rywalizację między rodzeństwem, 
 
• kłamanie, 
 
• przeklinanie, 
 
• niską samoocenę i brak pewności siebie. 
 
Łagodna dyscyplina znajdzie zastosowanie w odniesieniu do dzieci w
różnym wieku – od raczkujących maluchów
po nastolatków. Ta książka to mnóstwo motywacji i
zestaw narzędzi do zmiany podejścia na bardziej uważne 
i współczujące. 
 
 
 
Czy dyscyplina może być łagodna? Sarah Ockwell-Smith przekonuje, że
wychowywanie dzieci to przede wszystkim praca nad sobą i wzajemne
inspirowanie do rozwoju. Zachęca, aby bliskie relacje budować na
uważności, empatii i szacunku. 
A
także wiedzy o sobie i dzieciach – bo przecież nie karzemy
ryby za to, że nie umie chodzić.  
          
- Anna Kario-Skoczylas, blog bezkarinagród.pl 
 
  Nareszcie książka,
która koncentruje się na rozwiązaniach z poszanowaniem obu
stron – z uwzględnieniem trudności zarówno u
dorosłego, jak i u dziecka. Drogą do celu jest więc zrozumienie i
bliskość, nazywanie potrzeb i emocji, a także realistyczne oczekiwania.
Zaskoczy Was ilość konkretnych sytuacji, przykładów i
rozwiązań!  
          
- Patrycja Ptaszek, blog mamowato.pl 
 
  Książka uwzględnia
trudności występujące zarówno po stronie dzieci, jak i
rodziców. Autorka pokazuje, jak wzajemne zrozumienie potrzeb
przynosi rozwiązania problemów, i pomaga osiągnąć bliskość,
a nie są to zwykle słowa kojarzone 
z
dyscypliną! 
          
- dr Suzanne Zeedyk, psycholog rozwoju człowieka, honorowy
współpracownik Uniwersytetu Dundee 
 Sarah Ockwell-Smith to
licencjonowany psycholog. Po urodzeniu pierwszego dziecka wyszkoliła
się jako nauczycielka prenatalna i porodowa oraz doula poporodowa.
Podjęła również szkolenie w zakresie hipnoterapii oraz
psychoterapii i jest członkiem British Sleep Society. Jest
współzałożycielką strony GentleParenting
(www.gentleparenting.co.uk) oraz autorką bloga
www.sarahockwell-smith.com. Regularnie pisze dla magazynów
parentingowych oraz występuje w roli eksperta ds. rodzicielstwa w
krajowej telewizji i radiu. 
 Podziękowania 
Jak korzystać z tej książki 
 
Wstęp 
Czym jest dyscyplina 
Czym jest łagodna dyscyplina 
Wychowanie autorytarne 
Wychowanie permisywne 
Wychowanie autorytatywne 
Jak stać się wspaniałym nauczycielem 
Kim jest dobry uczeń 
Łagodna dyscyplina w praktyce 
Zachowaj spokój 
Prawidłowo sformułuj oczekiwania 
Umacniaj więź z dzieckiem 
Akceptuj i przyjmuj emocje dziecka 
Argumentuj i dawaj dobry przykład 
Kiedy zacząć wychowywać 
 
Rozdział 1 
DLACZEGO
DZIECI ŹLE SIĘ ZACHOWUJĄ 
Fizjologiczne przyczyny niepożądanych zachowań 
Dieta 
Brak snu 
Nadmiar bodźców w otoczeniu 
Niedojrzała komunikacja werbalna 
Psychologiczne przyczyny niepożądanych zachowań 
Brak kontroli nad własnym życiem 
Niepożądane zachowania u innych 
Brak więzi 
Deficyt dzieciństwa - kiedy dzieciom nie pozwala się być dziećmi 
Niska samoocena 
Powszechne mity na temat złego zachowania 
 
Rozdział 2 
JAK
DZIECI SIĘ UCZĄ 
Abraham Maslow i motywacja 
Dobry przykład 
Nastawienie na rozwój 
Style uczenia się 
Wzrokowcy 
Słuchowcy 
Czytelnicy/piszący 
Kinestetycy 
Uczenie się przez doświadczanie i schematy 
Łączenie 
Wkładanie 
Nakrywanie 
Lokalizacja 
Toczenie 
Zrzucanie 
Przekształcanie 
Przemieszczanie 
Otoczenie sprzyjające nauce 
 
Rozdział 3 
JAK
ROZWIJA SIĘ MÓZG DZIECKA 
Jak rozwija się mózg 
Jak rozwijać umiejętność regulowania emocji 
Kontrola impulsów 
Myślenie krytyczne, analityczne, abstrakcyjne i hipotetyczne 
Rozwój empatii 
Podejmowanie ryzyka 
Odchylenia od neurologicznej typowości 
Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi (ADHD) 
Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD) 
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) 
 
Rozdział 4 
PROBLEM
Z POPULARNYMI METODAMI WYCHOWAWCZYMI 
Nieskuteczne doraźne metody wychowawcze 
Problem z karą 
Warunkowanie klasyczne i instrumentalne 
Kary fizyczne 
Problem z nagrodami 
Odwracanie uwagi 
Potencjalnie skuteczne metody 
Chwalenie 
Konsekwencje 
 
Rozdział 5 
METODY
WYCHOWAWCZE W SZKOLE 
Wychowanie w szkole: problemy 
Błędne rozumienie motywacji 
Przyklejanie łatek i usztywniony sposób myślenia 
Zakaz wychodzenia na przerwę i zabranianie zabawy 
Zawieszenie w prawach ucznia lub wykluczenie z klasy 
Szkolne systemy nagród 
Jak szkoły mogłyby się zmienić 
Kroki do poprawy metod wychowawczych w szkole 
Co się dzieje, gdy metody wychowawcze w szkole i w domu są
różne 
Dlaczego dzieci zachowują się inaczej w domu, a inaczej w szkole 
 
Rozdział 6 
JAK
SOBIE RADZIĆ Z AGRESYWNYM I DESTRUKTYWNYM ZACHOWANIEM 
Skąd się bierze agresja u dzieci 
Trudne emocje 
Poczucie braku więzi 
Dokuczanie 
Modelowanie zachowań 
Jak zachęcać dziecko, by zachowywało się odpowiednio 
Często zadawane pytania o agresję u dzieci 
Jak można powstrzymać dziecko przed gryzieniem innych 
Jak można powstrzymać dziecko przed kopaniem innych 
Jak można powstrzymać dziecko od kopania czy uderzania
przedmiotów 
Jak można powstrzymać dziecko przez rzucaniem przedmiotami 
Prawdziwe historie 
 
Rozdział 7 
JAK
SOBIE RADZIĆ Z MARUDZENIEM I FOCHAMI 
Dlaczego dzieci się dąsają i marudzą 
Brak kontroli 
Brak umiejętności komunikacji 
Brak umiejętności regulowania emocji 
Poczucie przytłoczenia 
Przemęczenie 
Poczucie, że nie zostało się wysłuchanym 
Jak można powstrzymać marudzenie i fochy 
Słuchaj uważnie 
Alternatywne sposoby komunikowania się 
Większa autonomia 
Więcej czasu na relaks 
Więcej fizycznej bliskości 
Zachęcaj dziecko do okazywania emocji 
Prawdziwe historie 
 
Rozdział 8 
JAK
SOBIE RADZIĆ, KIEDY DZIECKO NIE SŁUCHA I ODMAWIA WSPÓŁPRACY 
Dlaczego dzieci nie słuchają 
Słaba komunikacja 
Niejasne instrukcje 
Polecenia niedostosowane do wieku 
Brak elementu zabawy 
Brak poczucia kontroli 
Brak więzi 
Brak empatii i zrozumienia 
Typowe sytuacje 
Dziecko nie chce iść spać 
Dziecko nie chce sprzątać swojego pokoju 
Dziecko nie chce założyć butów 
Dziecko nie chce odrabiać lekcji 
Dziecko nie chce wyłączyć konsoli 
Prawdziwe historie 
 
Rozdział 9 
JAK
SOBIE RADZIĆ Z NIEKULTURALNYM I AROGANCKIM ZACHOWANIEM 
Dlaczego dzieci zachowują się niekulturalnie i arogancko 
Brak empatii i zrozumienia 
Reakcja stresowa 
Bezsilność 
Dysonans poznawczy 
Przekraczanie rubikonu 
Jak sobie radzić z nieuprzejmym zachowaniem i arogancją 
Oczekiwania dostosowane do wieku 
Empatia 
Zredukuj stres 
Przyznawaj się do błędów i zachowuj spokój 
Zwiększ autonomię 
Prawdziwe historie 
 
Rozdział 10 
JAK
SOBIE RADZIĆ Z RYWALIZACJĄ MIĘDZY RODZEŃSTWEM 
Skąd się biorą walki między rodzeństwem 
Brak indywidualnej uwagi 
Porównywanie 
Etykiety 
Faworyzowanie 
Zbyt wielka presja wywierana na starsze dziecko 
Zbyt mało okazji do samodzielnego rozwiązywania sporów 
Jak ograniczać rywalizację między rodzeństwem 
Więcej indywidualnej uwagi 
Zachęcaj do współpracy i dbaj o równe traktowanie 
Zachęcaj dzieci do samodzielnego rozwiązywania problemów 
Stwórz dzieciom prywatną przestrzeń 
Prawdziwe historie 
 
Rozdział 11 
JAK
SOBIE RADZIĆ Z KŁAMSTWEM 
Jak my, jako rodzice, przyczyniamy się do kłamstw 
Dlaczego dzieci kłamią 
Bocię kochają 
Bo zostały nauczone, że za prawdę czeka je kara 
Bo me wierzą, że mogą ci zaufać 
Bo prawda jest niewygodna 
Presja otoczenia 
Jak zachęcać dzieci do uczciwości 
Moja historia 
 
Rozdział 12 
JAK
SOBIE RADZIĆ Z PRZEKLINANIEM 
Dlaczego dzieci przeklinają 
Reakeja stresowa 
Brak kontroli impulsów 
Wyuczone zachowania 
Walka o władzę i brak uwagi 
Testowanie granic dla efektu 
Atrakcyjne brzmienie słów lub brak alternatywy 
Jak reagować na przekleństwa 
Nie ignoruj brzydkich słów 
Nie reaguj przesadnie 
Wyjaśnij znaczenie tych słów 
Zaspokajaj potrzebę autonomii i uwagi 
Skup się na emocjach, które kryją się za słowami 
Zaproponuj alternatywę 
Prawdziwe historie 
 
Rozdział 13 
JAK
SOBIE RADZIĆ Z NISKĄ SAMOOCENĄ I BRAKIEM PEWNOŚCI SIEBIE 
Co powoduje u dzieci niską samoocenę lub brak pewności siebie 
Usztywniony sposób myślenia 
Dokuczanie 
Chwalenie 
Motywacja zewnętrzna 
Etykietowanie 
Nadopiekuńczość 
Ignorowanie trudnych emocji 
Jak poprawić samoocenę dziecka 
Kochaj bezwarunkowo 
Rozwijaj w dziecku umiejętność rozwiązywania problemów 
Mów dziecku o swoich uczuciach do nieco 
Okazje do ćwiczenia samodzielności 
Kształtuj w dziecku pozytywne nastawienie 
Afirmacje 
Prawdziwe historie 
 
Rozdział 14 
PRACA
Z RODZICIELSKIMI DEMONAMI 
Wystarczająco dobry rodzic 
Jak sobie radzić z niechcianymi opiniami i radami 
Kwestionowanie własnego podejścia do wychowania 
Jak przekonać partnera do łagodnej dyscypliny 
Jak sobie radzić z własną złością 
Dlaczego rodzice się złoszczą 
Jak sobie radzić w trudnej chwili 
Co zrobić, kiedy puszczą ci nerwy 
Strategie radzenia sobie ze złością 
Co robić w te dni, kiedy masz ochotę się poddać 
 
Rozdział 15 
TWOJA
DROGA DO ŁAGODNEJ DYSCYPLINY 
 
Dodatkowe źródła wiedzy 
 372
strony, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |