www.ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 34.90 33,16   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

BELFRY W PRZYCIASNYCH REFORMACH PÓŁ WIEKU ROZCIĄGANIA


PLEBAŃSKI S.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 34.00 Twoja cena  32,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Belfry w przyciasnych reformach


Pół wieku rozciągania

Autor przedstawił historię zmian w oświacie – od „eksperymentu Muszyńskiego” z lat sześćdziesiątych do kształcenia on-line w czasie trwania pandemii – z punktu widzenia nauczyciela fizyki.

Impulsem do powstania utworu okazał się proces wdrażania do praktyki szkolnej założeń psychologii nastawień. W jednym z kaliskich liceów przeprowadzono eksperyment pedagogiczny: Sukces szkolnej edukacji przy nastawieniu uczniów na rozwój według założeń Carol Dweck, a rok później wydano książkę popularnonaukową pod tytułem: Sterowanie uczącym się mózgiem, opisującą cały proces badawczy. Przez pięć lat rok w rok na Konferencjach Diagnostyki Edukacyjnej (http://www.ptde.org/) pokazywano liczby, wykresy, procenty świadczące o niesamowitym działaniu edukacyjnym psychologii nastawień profesor Carol Dweck z Uniwersytetu Stanforda. Jednak zapał nauczycieli, naukowe publikacje akademików współpracujących z nauczycielami oraz książki i artykuły samej uczonej nie przełożyły się na popularność badań Carol Dweck w polskiej oświacie. Diagnoza przyczyn tego stanu przyszła ze strony neurobiologów, którzy wnioskują z badań, że jedynie fakty wplecione w interesujące historie mają szanse pozostawić ślad w naszej pamięci. W popularyzatorskim odwodzie pojawiła się więc koncepcja narracyjnego charakteru opisu eksperymentu. Wzięcie pod uwagę przez autora tej neuro-wskazówki zwiększa prawdopodobieństwo osiągnięcia celu: dotarcia do oświatowej społeczności i przedłożenia wniosków z badań i eksperymentów pedagogicznych bez liczb, tabel i słupków. Bohaterka utworu dr Kornelia Rybicka sugeruje (własnym przykładem) konieczność częściowej zmiany paradygmatu dotyczącego związków na linii szkoła – uczelnia: przejście z instruowania nauczycieli na współdziałanie. Bez takiej metamorfozy, heurystyki, konieczne w kreatywności pedagogiczno-psychologicznej, wolno, lecz systematycznie zastępowane są urzędniczymi algorytmami.

Rozdział    0.    Przypływy i odpływy      

Rozdział    I.    Klient systemu oświaty, czyli wpis do księgi skarg i wniosków       

Rozdział    II.    Budowniczowie i rycerze, czyli administracyjne grzebanie w systemie edukacji  

Rozdział    III.    Odwrót psychologii dziadka, czyli Carol Dweck w natarciu

Rozdział    IV.    W szkole uczą się uczniowie i belfrowie  

Rozdział    V.    Każdy sobie rzepkę skrobie, czyli pogranicze w ogniu 

Literatura, czyli spis pozycji dokumentujący wędrówkę po krainie czasu


154 strony, B5, oprawa miękka

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025