www.ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 128.19 121,78   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

BELFRY W PRZYCIASNYCH REFORMACH PÓŁ WIEKU ROZCIĄGANIA


PLEBAŃSKI S.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 34.00 Twoja cena  32,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Belfry w przyciasnych reformach


Pół wieku rozciągania

Autor przedstawił historię zmian w oświacie – od „eksperymentu Muszyńskiego” z lat sześćdziesiątych do kształcenia on-line w czasie trwania pandemii – z punktu widzenia nauczyciela fizyki.

Impulsem do powstania utworu okazał się proces wdrażania do praktyki szkolnej założeń psychologii nastawień. W jednym z kaliskich liceów przeprowadzono eksperyment pedagogiczny: Sukces szkolnej edukacji przy nastawieniu uczniów na rozwój według założeń Carol Dweck, a rok później wydano książkę popularnonaukową pod tytułem: Sterowanie uczącym się mózgiem, opisującą cały proces badawczy. Przez pięć lat rok w rok na Konferencjach Diagnostyki Edukacyjnej (http://www.ptde.org/) pokazywano liczby, wykresy, procenty świadczące o niesamowitym działaniu edukacyjnym psychologii nastawień profesor Carol Dweck z Uniwersytetu Stanforda. Jednak zapał nauczycieli, naukowe publikacje akademików współpracujących z nauczycielami oraz książki i artykuły samej uczonej nie przełożyły się na popularność badań Carol Dweck w polskiej oświacie. Diagnoza przyczyn tego stanu przyszła ze strony neurobiologów, którzy wnioskują z badań, że jedynie fakty wplecione w interesujące historie mają szanse pozostawić ślad w naszej pamięci. W popularyzatorskim odwodzie pojawiła się więc koncepcja narracyjnego charakteru opisu eksperymentu. Wzięcie pod uwagę przez autora tej neuro-wskazówki zwiększa prawdopodobieństwo osiągnięcia celu: dotarcia do oświatowej społeczności i przedłożenia wniosków z badań i eksperymentów pedagogicznych bez liczb, tabel i słupków. Bohaterka utworu dr Kornelia Rybicka sugeruje (własnym przykładem) konieczność częściowej zmiany paradygmatu dotyczącego związków na linii szkoła – uczelnia: przejście z instruowania nauczycieli na współdziałanie. Bez takiej metamorfozy, heurystyki, konieczne w kreatywności pedagogiczno-psychologicznej, wolno, lecz systematycznie zastępowane są urzędniczymi algorytmami.

Rozdział    0.    Przypływy i odpływy      

Rozdział    I.    Klient systemu oświaty, czyli wpis do księgi skarg i wniosków       

Rozdział    II.    Budowniczowie i rycerze, czyli administracyjne grzebanie w systemie edukacji  

Rozdział    III.    Odwrót psychologii dziadka, czyli Carol Dweck w natarciu

Rozdział    IV.    W szkole uczą się uczniowie i belfrowie  

Rozdział    V.    Każdy sobie rzepkę skrobie, czyli pogranicze w ogniu 

Literatura, czyli spis pozycji dokumentujący wędrówkę po krainie czasu


154 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025