| 
  
 BYĆ NAUCZYCIELEM BYĆ UCZNIEM W PERSPEKTYWIE JUTRA OD SZTUKI UCZENIA SIĘ DO UCZENIA SIĘ SZTUKI
 SZATAN E. NOWAK-ŁOJEWSKA A. KOMOROWSKA-ZIELONY A. RED.  wydawnictwo: WUG , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 36.85  Twoja cena  35,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Być nauczycielem być uczniem w
perspektywie jutra
Od
sztuki uczenia się do uczenia się sztuki
 Publikacja
jest zbiorem tekstów, których problematyka
zogniskowana jest wokół zagadnień sztuki. Pojawiają się
zatem sztuki wizualne i sztuka muzyczna z perspektywy zagadnień
pedagogiki – sztuka uczenia się, ale także sztuka nauczania.
Opisywana jest przestrzeń, w której dochodzi (lub nie) do
relacji i interakcji pomiędzy nauczycielem – uczniem,
dorosłym – dzieckiem, czyli ukazana jest sztuka bycia z
jednej strony mistrzem, a z drugiej jego uczniem. Książka przywołuje
także dobre praktyki pedagogiczne jako przykład sztuki dziecka i sztuki
dla dziecka również w obszarze przestrzeni szkolnej i
możliwości wyrażania przez nią siebie samego. 
 Przedmowa
7 
 
1. Mistrz
– uczeń, sztuka uczenia i uczenia się 
Ewa Szatan, Agnieszka Nowak-Łojewska, Alicja Komorowska-Zielony 
Sztuka w wielu perspektywach – od uczenia się sztuki po
sztukę uczenia się.,Dynamika stanowisk 11 
2. Przestrzeń jako warunek dla uczenia się i uczenia kogoś,kontaktu
nauczyciel – uczeń 
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Maria Szczepska-Pustkowska, 
Longina Strumska-Cylwik 
„Walka” o przestrzeń szkoły 23 
 
3. Rozumienie
zjawiska i procesu uczenia sięna przykładzie kultury wizualnej 
Alexander A. Połonnikow, Dmitrij Yu. Korol, Natalia D. Korczałowa 
Między obrazem a słowem. Nauczyciel w warunkach wizualizacji kultury
współczesnej 43 
 
4. Uczenie
i uczenie się w perspektywie jutra – przyszłościowe
artystyczne kształcenie studentów 
Alla Rastrygina 
Future teacher-musician as a subject of professional and personality
development in a university artistic educational space 61 
Alicja Delecka-Bury 
Podstawa programowa przedmiotu muzyka wyzwaniem dla nauczyciela? O
sztuce czytania ze zrozumieniem… 71 
 
5. Modele
kształcenia wczoraj i dzisiaj – myślenie o znaczeniu
nauczyciela dla uczniów 
Małgorzata Malgeri 
Rytmika Emila Jaques-Dalcroze’a autorytarna czy demokratyczna
w kontekście relacji nauczyciel – uczeń? 83 
Barbara Kurowska 
Sztuka bycia nauczycielem przedszkola – rys historyczny 93 
 
6. Z
praktyki „szkolnej ławy” 
Marzena Kamińska 
Kształtowanie kreatywności uczniów wydziału rytmiki w szkole
muzycznej II stopnia 103 
Anna Drzewiecka 
„W szkole może być ciekawie”. Edukacja
uczniów szkoły podstawowej na zajęciach obowiązkowych i
dodatkowych 115 
 
7. Od
profilaktyki do terapii 
Anna Emilia Kapka 
„Karmieni miłością” – idea metody
edukacji muzycznej Shinichiego Suzukiego 125 
Amelia Golema 
„Sztuka” samokontroli w przestrzeni edukacji
muzycznej 137 
Dorota Bronk, Anna Meslin 
Sztuka edukacji ucznia ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się 146 
 
Informacje o autorach 160 
 162
strony, Format: 155 x 240 mm, oprawa,miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |