www.ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   17 egz. / 1122.32 1066,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

SPONSORING SEKSUALNY OD TRANSAKCJI DO INTYMNOŚCI


KOZIOŁ M.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2021, wydanie I

cena netto: 58.00 Twoja cena  55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sponsoring seksualny

od transakcji do intymności

Socjologiczna analiza zjawiska


Sponsoring seksualny nie stanowi marginalnej części relacji międzyludzkich wbrew temu, co mogłoby się wydawać. Niemniej jego dotychczasowe niedostateczne zdiagnozowanie i opisanie przez badaczy nauk społecznych i humanistycznych powodują, że wiedza go dotycząca pochodzi przede wszystkim z przekazów popularnonaukowych oraz publicystycznych. Te z kolei, niejednokrotnie opierając się na niesprawdzonych i nierzetelnych źródłach, a tym samym powielając stare i tworząc nowe stereotypy, ostatecznie kreują niepełny, a zarazem uproszczony obraz zjawiska. Dlatego niniejsza książka stanowi propozycję wypełnienia luki tematycznej związanej ze sponsoringiem. Ponadto podjęcie jego pogłębionej analizy stanowi próbę wydobycia go z marginesu problemów badawczych, jak również zainspirowania innych przedstawicieli różnych obszarów naukowych do jego dalszej eksploatacji teoretycznej i empirycznej.

Istotność podjęcia tematu relacji sponsorowanych jest również ważna z tego powodu, że jego obecny opis nie wyczerpuje wielu aspektów tego problemu. Poza tym przyjmowanie jednowymiarowej perspektywy dotyczącej tego zjawiska nie zbliża badacza do poznania jego specyfiki. Chodzi między innymi o kwestię sprowadzania tego typu relacji wyłącznie do wymiany usług między partnerami oraz niezobowiązującej znajomości, opartej głównie na zaspokojeniu popędu seksualnego. Dostępne opracowania nie uwzględniają przypadków układów, które – będąc na początku znajomościami protekcjonalnymi – z czasem stają się bliskie. Tym samym pokazuje to, że jednostki nawiązujące tego typu relacje szukają, a jednocześnie otrzymują coś więcej niż – jak powszechnie się przyjmuje – tylko zaspokojenie potrzeb seksualnych.

Wstęp        

Rozdział 1
Prostytucja i sponsoring – operacjonalizacja pojęć i dystynkcje terminologiczne        

1.1.    Definicyjne problemy terminu „prostytucja”        
1.1.1.    Podłoże historyczne prostytucji        
1.1.2.    Etymologia słowa „prostytucja” w literaturze polskiej       
1.1.3.    Wczesne rozważania nad nierządem   
1.1.4.    Prostytucja po II wojnie światowej        
1.2.    Sponsoring seksualny w literaturze polskiej – przegląd stanowisk        
1.2.1.    Termin „sponsoring” w języku polskim        
1.2.2.    Sponsoring seksualny – próba operacjonalizacji zjawiska przez rodzimych badaczy       
1.2.3.    Kobiety sponsorowane i sponsorzy       
1.3.    Dystynkcje i podobieństwa między prostytucją a sponsoringiem seksualnym  

Rozdział 2
Społeczne konteksty sponsoringu seksualnego    

2.1.    Przemiany ról społecznych kobiet w kontekście ich aktywizacji zawodowej i „wyzwolonej seksualności”    
2.2.    Przemiany ról społecznych mężczyzn w kontekście ich „emocjonalnego wyzwolenia” i utraty dominacji nad kobietami   
2.3.    Społeczeństwo medialno-konsumpcyjne a relacje interpersonalne    

Rozdział 3
Intymność w wybranych teoriach przełomu XX i XXI wieku            

3.1.    Wielowymiarowość pojęcia intymności         
3.2.    Klasyczne teorie na temat intymności    
3.2.1.    Związek jako umowa, czyli teoria czystej relacji i miłości współbieżnej Anthony’ego Giddensa        
3.2.2.    Miłość jako towar. Zygmunt Bauman o konsumpcyjnym charakterze intymności       
3.2.3.    Intymność w epoce kapitalizmu według Evy Illouz       
3.2.4.    Emocje jako praca. Arlie R. Hochschild na temat pracy emocjonalnej i intymnego outsourcingu   

Rozdział 4
Metodologia badań       

4.1.    Przedmiot i cel badań   
4.2.    Problem i przyjęte hipotezy badawcze  
4.3.    Metodologiczno-metodyczne podstawy badań własnych    
4.3.1.    Przyjęta metoda badawcza   
4.3.2.    Techniki gromadzenia i interpretacji danych   
4.4.    Próba badawcza        
4.4.1.    Dobór i charakterystyka portali z ogłoszeniami oraz próba pierwszego kontaktu        
4.4.2.    Kryteria doboru próby i jej charakterystyka społeczno-demograficzna       
4.5.    Realizacja procesu badawczego        
4.5.1.    Organizacja badań        
4.5.2.    Przebieg badań i problemy z nim związane  

Rozdział 5
Opracowanie badań własnych        

5.1.    Rozumienie sponsoringu seksualnego przez badanych    
5.1.1.    Sponsoring seksualny jako forma prostytucji    
5.2.    Początek relacji    
5.2.1.    Powody szukania relacji oraz oczekiwania z nią związane       
5.2.2.    Kryteria wyboru partnera relacji sponsorowanej       
5.2.3.    Pierwsze spotkanie i ustalenie zasad relacji    
5.3.    Trwanie relacji        
5.3.1.    Związek tradycyjny a relacja sponsorowana    
5.3.2.    Oczekiwania wobec partnera życiowego oraz partnera z układu sponsorowanego       
5.3.3.    Czynniki, które skłoniłyby badanych do rezygnacji z relacji sponsorowanych    
5.3.4.    Możliwość stworzenia stałej relacji z partnerem z układu opartego na sponsoringu   
5.3.5.    Wyłączność partnera w relacji sponsorowanej i jego stałym związku       
5.3.6.    Finansowy aspekt relacji sponsorowanych       
5.3.7.    Aspekt pomocy wobec partnera z układu    
5.3.8.    Rozmowy intymne jako oznaka zaufania    
5.4.    Koniec relacji   
5.4.1.    Czas trwania relacji sponsorowanych i powody ich rozpadu    
5.4.2.    Trwanie relacji sponsorowanej w innej formie  
5.4.3.    Bilans zysków i strat relacji sponsorowanych   

Weryfikacja hipotez badawczych        

Zakończenie i wnioski    

Sexual sponsorship – from transaction to intimacy
Sociological analysis of the phenomenon (summary)       

Bibliografia        

Spis wykresów i tabel        

Aneks        
Kwestionariusz dyspozycji do wywiadu jakościowego   
Klucz kategoryzacyjny  

266 stron, B5 (160/235), oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- SEKSUALNOŚĆ W CYKLU ŻYCIA CZŁOWIEKA
BEISERT M. RED.

- SEX EDUKACJA O DOJRZEWANIU RELACJACH I ŚWIADOMEJ ZGODZIE
LANG J.

- DZIEWCZYŃSKIE SPRAWY PRZEWODNIK PO DOJRZEWANIU
BROCHMANN N. STØKKEN-DAHL E.

- MASTURBACJA DZIECIĘCA OD DIAGNOZY DO INTERWENCJI
BEISERT M.

- KAZIRODZTWO. RODZICE W ROLI SPRAWCÓW
BEISERT M.

- SZTUKA BYCIA ATRAKCYJNYM SEKRETY OSOBISTEGO MAGNETYZMU
HOGAN K. LABAY M.

- EFEKT LOLITY WIZERUNEK NASTOLATEK W WSPÓŁCZESNYCH MEDIACH
DURHAM M.G.

- GENDER BEZ EMOCJI CO MÓWI NAUKA O PŁCI I TOŻSAMOŚCI PŁCIOWEJ
SOH D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025