|  | 
 LEARNS STWÓRZ EFEKTYWNY SYSTEM UCZENIA SIĘ W MIEJSCU PRACY
 ŻÓŁTAK M.wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 83.89Twoja cena  79,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka LEarNSstwórz
efektywny system uczenia się w miejscu pracyUczenie się staje się
jednym z kluczowych wymogów i kompetencji, jakie muszą
posiąść organizacje chcące przetrwać w świecie VUCA. Coraz pilniejszym
wymogiem staje się nie tylko to, czego się uczyć, ale
również jak się uczyć. Co więcej, realne uczenie się powinno
kłaść nacisk na rzeczywiste wykorzystywanie kompetencji w codziennej
praktyce, a nie na liczbę godzin spędzanych w sali szkoleniowej. W
praktyce niestety organizacje nadal zdecydowanie częściej szkolą się
niż uczą. Metoda LEarNS umożliwia sprawne przejście pomiędzy
ukończeniem przez uczestników formalnego szkolenia a tym,
kiedy w pełni korzystają z nabytych kompetencji.
 
 Z tej książki dowiesz się:
 
 • czym jest system uczenia się w miejscu pracy i jakie
czynniki wpływają na jego efektywność;
 • w jaki sposób opracować i wdrożyć w organizacji
sprawne środowisko uczenia się w miejscu pracy, uwzględniające
specyfikę organizacji;
 • jak można połączyć uczenie się w miejscu pracy z realizacją
zmian strategicznych lub prowadzeniem projektów
 o
głównie operacyjnym charakterze;
 • co jest niezbędne, by zbudować i wdrożyć system pomiaru
efektywności uczenia się w miejscu pracy.
 
 Koniec kilkudniowego formalnego szkolenia nie jest rzeczywistym
zakończeniem, lecz dopiero początkiem przygody z rozwojem kompetencji.
Konkretne narzędzia zawarte w tej książce, a także liczne grafy,
podsumowania oraz krótkie zadania po każdym rozdziale pomogą
ci w efektywnym przejściu od teorii do użytecznego uczenia się w
miejscu pracy.
 
 Jeżeli jesteś:
 • zawodowym trenerem biznesu,
 • specjalistą z zakresu learning &
development (L&D),
 • HR business partnerem,
 • kierownikiem, zarządzającym jednostką
organizacyjną, zespołem, dla którego ważne są kompetencje
pracowników,
 
 to metodyka transferu, uczenia się w miejscu pracy (LEarNS) może mieć
fundamentalne znaczenie dla sposobu, w jaki wykonujesz swoją pracę!
 
 Dr Marcin Żółtak
– pedagog z wykształcenia i zamiłowania. Od ponad dwudziestu
lat pracuje jako konsultant w podejściu OD (Organization Development),
prowadząc projekty doradczo-rozwojowe nastawione na wprowadzanie
efektywnych zmian organizacyjnych i ich rozwój (doliczył się
140 dla 10 branż… dalej już nie liczy). Realizując projekty,
pracuje w podejściu systemowym, którego jest miłośnikiem,
prekursorem w Polsce i oddanym propagatorem. Projekty doradcze
prowadził również w Holandii, Wielkiej Brytanii, Szwecji,
Niemczech i Austrii.
 
 Realizuje się również jako trener i wykładowca na studiach
podyplomowych, prowadząc od 2003 roku zajęcia z zakresu rozwoju
organizacji, myślenia systemowego, uczenia się organizacyjnego oraz
wprowadzania zmian.
 
 Wstęp
 
 Wprowadzenie
 Dlaczego szkolenia nie działają: co widać gołym okiem?
 Jak to jest z tymi szkoleniami - o czym jest ta książka?
 Zakres LEarNS
 Trzy bloki i czternaście rozdziałów merytorycznych
 Dla kogo?
 Jak książka jest skonstruowana?
 W jaki sposób czytać i dlaczego w ogóle warto?
 LEarNS - co to właściwie znaczy?
 
 Blok A Środowisko uczenia się w
miejscu pracy
 
 1. Dlaczego
organizacje częściej szkolą, niż realnie uczą?
 1.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 1.2. Szkolenie vs. uczenie się
 1.3. Organizacje jako systemy nawyków
 1.4. Rutyny i "szalone rutyny"
 1.5. System - wprowadzenie
 1.6. System - środowisko pracy a uczenie się w organizacji
 1.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 1.8. Rozważ! [zestaw 1]
 
 2.
System uczenia się a system pracy - różnice
 2.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 2.2. System uczenia się a system pracy - wprowadzenie
 2.3. Systemy w systemie
 2.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 2.5. Rozważ! [zestaw 2]
 
 3. Konstrukcja
środowiska uczenia się w miejscu pracy
 3.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 3.2. Składowe i działanie środowiska uczenia się w miejscu pracy
 3.3. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 3.4. Rozważ! [zestaw 3]
 
 4. Uwarunkowania
efektywnego uczenia się w miejscu pracy - tworzenie środowiska uczenia
się w organizacji
 4.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 4.2. Ambiwalencja po zakończeniu szkolenia - pomiędzy motywacją a
praktyką działania
 4.3. Dlaczego transteoretyczny model zmiany w LEarNS?
 4.4. Teoria autodeterminacji (SDT) w procesie uczenia się
 4.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 4.6. Rozważ! [zestaw 4]
 
 5. Zróżnicowanie
złożoności oddziaływań edukacyjnych a środowisko uczenia się w
organizacji
 5.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 5.2. Złożoność oddziaływań (sytuacji) edukacyjnych - założenia
 5.3. Złożoność działań (sytuacji) edukacyjnych
 5.4. 16SU - typologia złożoności sytuacji edukacyjnych
 5.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 5.6. Rozważ! [zestaw 5]
 
 6. Wpływ
kultury organizacyjnej na tworzenie się środowiska uczenia się w
miejscu pracy
 6.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 6.2. Czym jest kultura organizacyjna?
 6.3. Kultura silna i słaba
 6.4. Wpływ założeń kulturowych na strategiczne i edukacyjne działania
organizacyjne
 6.5. Typy kultur według modelu OCAI (organizationaJ culture assessment
instrument)
 6.6. Kulturowa zdolność do uczenia się organizacyjnego (organizational
learning capacity, OLC) - wpływ kultury organizacyjnej na kształtowanie
umiejętności pracowników w czasie
 6.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 6.8. Rozważ! [zestaw 6]
 
 Blok B Metodyka LEarNS
 
 7. Metodyka
LEarNS - motywacja i technologia
 7.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 7.2. Motywacja i technologia - składowe LEarNS
 7.3. Składowe proceduralno-techniczne LEarNS - krótkie
wprowadzenie
 7.4. Firma C&Q - studium przypadku
 7.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 7.6. Rozważ! [zestaw 7]
 
 8.
Metodyka LEarNS - elementy składowe
 8.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 8.2. Symptomat
 8.3. Mikrospekt
 8.4. UCN, M-UCN
 8.5. Tablica Kokpitu
 8.6. Reflektowanie 3R
 8.7. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 8.8. Rozważ! [zestaw 8]
 
 9. Ludzie
w LEarNS
 9.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 9.2. Diament LEarNS - role
 9.3. Diament LEarNS - zadania w procesie realizacji projektu
edukacyjnego
 9.4. Diament LEarNS - co, jeżeli nie działa?
 9.5. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 9.6. Rozważ! [zestaw 9]
 
 10. PROMO
- badanie gotowości środowiska uczenia się w miejscu pracy
 10.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 10.2. Macierz PROMO - założenia
 10.3. Macierz PROMO - powtarzalność badania
 10.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 10.5. Rozważ! [zestaw 10]
 
 Blok C Strategiczne i operacyjne
wykorzystanie LEarNS
 
 11. Strategiczne
i operacyjne uczenie się w miejscu pracy
 11.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 11.2. SPR i OPR - założenia wstępne
 11.3. SPR i OPR - relacja
 11.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 11.5. Rozważ! [zestaw 11]
 
 12. Kompetencje
w LEarNS
 12.1. Wprowadzenie: czego dowiesz się z tego rozdziału
 12.2. Grupy kompetencji w LEarNS
 12 3. Wpływ kompetencji na realizację LEarNS
 12.4. Podsumowanie - to, co najważniejsze
 12.5. Rozważ! [zestaw 12]
 
 13. Podsumowanie
 
 14. Szkolenia
LEarNS
 14.1. Typy i charakterystyka szkoleń LEarNS
 
 Literatura
 Spis rysunków i tabel
 Lista czasowników
 
 488
stron, Format: 15.8x23.3cm, oprawa miękka
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.   |