|

WZORY PRZYSZŁOŚCI OSOBISTEJ I ZAWODOWEJ MŁODZIEŻY LICEALNEJ
SMYŁA J. wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 110.00 Twoja cena 104,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wzory przyszłości osobistej i
zawodowej młodzieży licealnej
Oddana
w ręce czytelników książka pt. Wzory przyszłości osobistej i
zawodowej młodzieży licealnej. Między tradycją a ponowoczesnością jest
efektem moich wieloletnich zainteresowań badawczych problematyką
funkcjonowania młodych ludzi w zmieniającym się świecie. Dotąd
koncentrowałam się na funkcjonowaniu społecznym, rodzinnym i zawodowym
młodych kobiet. Tym razem swoją uwagę zwróciłam w kierunku
współczesnej młodzieży, zarówno dziewcząt, jak i
chłopców w wieku licealnym, stanowiących znaczną część
społeczeństwa, która znajduje się na etapie wkraczania w
długoletnią aktywność w życiu społecznym i zawodowym. W niedalekiej
przyszłości to właśnie dzisiejsza młodzież zdecyduje, jak będzie
wyglądał kształt życia społeczno-kulturowego oraz otaczający nas świat.
Dlatego szczególnie ważne jest poznanie kreowanych przez nią
wzorów przyszłości zarówno osobistej, jak i
zawodowej. Oczywiście nie bez powodu w swoich analizach
szczególnie mocno akcentuję ich kontekst społeczno-kulturowy
i zmienność w toku dziejów.
W
niniejszej monografii podejmuję próbę ukazania złożoności
problematyki wzorów przyszłości młodzieży oraz
czynników różnicujących je. Przedstawiam w niej
wyniki badań przeprowadzonych w tym obszarze, ukazane na tle
teoretycznych analiz.
Wstęp
Rozdział 1
Podstawy
badań nad przyszłością
młodzieży
1.1. Dyskursy w badaniach
młodzieży
1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i
społeczna
1.3. W kręgu pojęć związanych z
przyszłością
młodzieży
1.4. Podmiotowy kontekst projektowania
przyszłości w okresie
adolescencji
Rozdział 2
Młodzież
w zmieniającym się świecie – od tradycji do
ponowoczesności
2.1. Przemiany współczesnego
świata
2.2. Człowiek w
ponowoczesności
2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i
dziś
2.4. Wokół problematyki
tożsamości
młodzieży
Rozdział 3
Społeczno-kulturowy
kontekst konstruowania wzorów przyszłości
młodzieży
3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie
przyszłości
3.2. Wartości jako podstawa planowania
przyszłości
3.3. Rodzina jako środowisko kreowania
przyszłości
3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania
przyszłości
3.5. Medialne wzorce konstruowania
przyszłości
Rozdział 4
Założenia
metodologiczne badań
własnych
4.1. Przedmiot i cele
badań
4.2. Problematyka
badawcza
4.3. Zmienne i
wskaźniki
4.4. Metody, techniki i narzędzia
badawcze
4.5. Charakterystyka terenu badań i
badanej
próby
4.6. Organizacja badań i
sposób opracowania materiału
empirycznego
Rozdział 5
Wzory
przyszłości badanej
młodzieży
5.1. Charakterystyka wzorów
przyszłości osobistej i zawodowej badanych
5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i
chłopców
5.3. Specyfika środowiskowa
wzorów przyszłości
młodzieży
5.4. Typy wzorów przyszłości
preferowanych przez
młodzież
Rozdział 6
Młodzież
o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej
przyszłości
6.1. Wartości a wzory przyszłości
młodzieży
6.2. Perspektywy ocen wzorów
przyszłości młodzieży
6.3. Czynniki zależne i niezależne od
jednostki – wpływające na realizację wzorów
przyszłości
6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania
wzorów
przyszłości
Rozdział 7
Nastawienie
młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a
jej wzory przyszłości
7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory
przyszłości
7.2. Funkcjonowanie interpersonalne
młodzieży a jej wzory przyszłości
7.3. Obraz świata a wzory przyszłości
młodzieży
7.4. Obraz życia a wzory przyszłości
młodzieży
Wnioski i implikacje dla
praktyki
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Spis
schematów
Spis
rysunków
Aneks
476
stron, B5, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.
|