www.ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   2 egz. / 93.78 89,09   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLAJKOWAĆ TV TELEWIZJA I MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE


ALEKSANDRA POWIERSKA

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polajkować TV

Telewizja i media społecznościowe


  • Czy można oglądać programy telewizyjne, nie mając telewizji i nie korzystając z platform streamingowych?
  • Jak zmienia się interaktywność telewizji pod wpływem mediów społecznościowych?
  • Jak odbiorcy definiują telewizję w dobie nowych mediów?
Książka Aleksandry Powierskiej przynosi odpowiedzi na powyższe pytania, prezentując świeże podejście do badań nad przemianami współczesnej telewizji. W efekcie przeprowadzonych analiz powstaje koncepcja sieciowości telewizji, która w duchu teorii ANT wskazuje na coraz większą liczbę aktorów ludzkich i nie-ludzkich kształtujących praktyki odbiorcze oraz doświadczenia widzów-użytkowników. W publikacji nie brakuje również wątków dotyczących języka mediów społecznościowych, komunikacyjnej roli obrazów oraz znaczenia algorytmów.

„Książka doskonale wpisuje się w prowadzone w Polsce i na świecie badania środowisk medialnych, a także opisuje przemiany, które zachodzą w środowiskach nowych mediów. Wskazana przez Autorkę kategoria sieciowości telewizji, ukazująca telewizję jako połączenie sieci technicznej i potencjału społecznego, rzuca ciekawe światło na badania związane z telewidzeniem”.

Z recenzji dr hab. prof. UP Agnieszki Waleckiej-Rynduch

Podziękowania 9
Wstęp 11

Rozdział 1
Nowe media a media społecznościowe 27
1.1. Nowe media – definicje w kontekście przemian współczesnej telewizji 30
1.2. Media społecznościowe jako przestrzeń tekstów wytwarzalnych 44
1.3. Komunikacja wizualna w mediach społecznościowych 55
1.4. Internet platform w ekosystemie mediów 68

Rozdział 2
Telewizja w dobie nowych mediów 71
2.1. Telewidz jako aktywny użytkownik nowych mediów 78
2.2. Widownia telewizyjna w mediach społecznościowych 86
2.3. Wpływ algorytmu na odbiorców tekstów telewizyjnych w mediach społecznościowych 98

Rozdział 3
Aktywność widzów na Facebooku – przykład fanpage’a polskiego programu Wiem, co jem i wiem, co kupuję 103
3.1. Nowomedialne otoczenie Wiem, co jem i wiem, co kupuję 106
3.2. „Odkryjemy całą prawdę…” – strategia komunikacji na profilu Wiem, co jem 109
3.3. „Kocham ten program…” – aktywność fanów Wiem, co jem 119
3.3.1. „Kocha, lubi, szanuje…” – opinie fanów o programie 123
3.3.2. Detektywi, dyskutanci i ekstrawertycy – od wykrywania nieścisłości do opowiadania własnych historii zainspirowanych programem Wiem, co jem i wiem, co kupuję 125

Rozdział 4
Facebook jako przestrzeń dyskusji o programie – aktywność użytkowników na fanpage’u programu Dance Moms 137
4.1. Dance Moms – więcej w internecie niż w telewizji 138
4.2. The show must go on. Dance Moms na Facebooku – strategia komunikacji i sposoby angażowania widzów 140
4.3. Od pytań o porę emisji po kwestie polityczne – aktywność fanów profilu Dance Moms 154
4.3.1. Jak obejrzeć Dance Moms bez dostępu do Lifetime? Fani i ich zwyczaje odbiorcze 157
4.3.2. Fabuła programu jako główny temat dyskusji fanów profilu Dance Moms 161
4.3.3. Strażnicy dyskusji. O interakcjach pomiędzy fanami 172
4.3.4. Fani profilu Dance Moms i ich odczucia wobec programu 175
4.4. Od sporadycznej reakcji do regularnej aktywności – różnice oraz podobieństwa w praktykach odbiorczych między fanami profilu Dance Moms i Wiem, co jem 176

Rozdział 5
Polajkować TV – „sieciowość telewizji” jako nowy paradygmat badań związków telewizji z nowymi mediami 181
5.1. „Sieciowość telewizji” – nowe media, telewizja i ANT 183
5.2. „Sieciowość telewizji” – produkcja, promocja, dystrybucja oraz widownia w telewizyjnym oligopticonie 185
5.3. „Sieciowość telewizji” a badania w mediach społecznościowych 197
5.3.1. Znajomość zasad działania serwisów społecznościowych oraz oferowanych przez nie narzędzi 198
5.3.2. Znajomość trendów w mediach społecznościowych 200
5.3.3 Znajomość specyfiki badanego profilu społecznościowego 202

Zakończenie 207

Aneks 1 209
Aneks 2 213
Aneks 3 217
Aneks 4 221

Bibliografia 225
Indeks osobowy 239
Indeks rzeczowy  243
Streszczenie 245

248 stron, 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025