Wróżbita, psycholog i analityk finansowy - trzy wcielenia dyrektora sprzedaży 
Książka to kompendium wiedzy potrzebnej dyrektorowi działu sprzedaży w każdej
firmie. Są tu opisane najważniejsze czynności wykonywane przez dyrektora sprzedaży -
od określania celów działu do wyznaczania następcy na własne stanowisko. W tej
książce znajdziesz nowe narzędzia analizy operacyjnej i strategicznej, dostosowane do
potrzeb działu sprzedaży firmy w zmiennym i niepewnym otoczeniu rynkowym. 
Dyrektor sprzedaży buduje pomost łączący wszystkich ludzi w firmie. Pracownicy
całej organizacji są zależni od planu sprzedaży i uczestniczą w jego wykonaniu.
Oprócz tego dyrektor sprzedaży jest szefem swojego działu: zarządza zespołem
sprzedawców i odpowiada za przychody firmy. To trudna rola, wymagająca wysokich
kwalifikacji i charakteru przywódcy. Jeśli właśnie ją objąłeś lub masz taki
zamiar, przeczytaj tę książkę i dowiedz się: 
  - jak synchronizować cele firmy z wartościami cenionymi przez klientów; 
 
  - jak łączyć cele działu sprzedaży z celami innych działów w organizacji; 
 
  - jak ustalać wymagania dla sprzedawców i pozyskiwać odpowiednich ludzi; 
 
  - jak rozwijać umiejętności przywódcze; 
 
  - jak korzystać z nowoczesnych narzędzi informatycznych, przydatnych w sprzedaży; 
 
  - jak tworzyć plany rozwoju kariery dla sprzedawców; 
 
  - jak poprawiać skuteczność prognoz sprzedaży; 
 
  - jak mierzyć i oceniać wykonanie planu sprzedaży; 
 
  - jak planować szkolenia sprzedawców. 
 
Zbuduj i rozwijaj dział sprzedaży od A do Z 
Robert A. Simpkins jest współzałożycielem i prezesem Global
Crosswinds, międzynarodowej firmy specjalizującej się w doradztwie, benchmarkingu oraz
szkoleniach. Doradzał ludziom i firmom z ponad 40 krajów. Jako przedstawiciel American
Management Association uczestniczy co roku w ponad 60 seminariach, szkoleniach i
konferencjach poświęconych planowaniu strategicznemu, sprzedaży, marketingowi i
obsłudze klienta.
Spis treści
Wstęp 
I. PLANOWANIE
Rozdział 1. Zmieniająca się formuła zarządzania sprzedażą 
Oczekiwania wobec dyrektora sprzedaży 
Uwzględnienie lokalnych uwarunkowań - analiza sytuacyjna 
Konfrontacja stopnia efektywności firmy z potrzebami klientów 
Określenie kluczowych celów
Rozdział 2. Planowanie - dziś i jutro 
Wartość planowania 
Rzut oka na "dzień dzisiejszy"
Planowanie - scenariusz i symulacja 
Określanie najważniejszych celów
Objaśnianie krótko-, średnio- i długoterminowych celów 
Określanie kierunków działania dla zespołu sprzedawców 
Określanie wymagań zasobowych oraz dostępności 
Rozdział 3. Budowanie profesjonalnego zespołu sprzedawców 
Określanie celów
Ustalanie celów oraz metod pomiaru efektywności
Podnoszenie poprzeczki 
Wykorzystywanie nowych standardów efektywności w procesie rekrutacji 
II. PRZYGOTOWANIA 
Rozdział 4. Wyszukiwanie talentów
Rekrutacja i proces zatrudnienia
Jak przeprowadzać rekrutację? 
Rozmowa kwalifikacyjna - najlepsze rozwiązania 
Prawne i etyczne konsekwencje rekrutacji i zatrudnienia 
Rozdział 5. Doskonalenie zespołu sprzedawców
Silni rosną w siłę
Łączenie procesów organizacyjnych 
Wybór i wdrażanie kluczowych rozwiązań technologicznych
Ewolucja technologii 
Technologia jako kryterium różnicowania 
Skuteczne inicjatywy dotyczące rozwoju i szkoleń 
Określanie mocnych i słabych stron poszczególnych członków zespołu
Tworzenie indywidualnych planów rozwoju zawodowego 
Pozyskiwanie wsparcia personelu 
Rozdział 6. Programy wynagrodzeń jako motor ponadprzeciętnych wyników 
Wynagradzanie zespołu sprzedawców 
Czy plan wynagrodzeń służy realizacji wytyczonych celów?
Różne warianty planu wynagrodzeń
Negatywne skutki 
Bieżące poprawki 
Formułowanie sprawiedliwego planu 
III. REALIZACJA 
Rozdział 7. Badanie efektywności i zarządzanie nią 
Prognozowanie sprzedaży 
Ocena efektywności 
Zmiany w obrębie regionów sprzedaży i zmiany rynkowe wpływające na poziom
efektywności 
Osobiste wyzwania
Identyfikacja wszystkich czynników wpływających na trafność prognoz 
Komunikowanie wyników przełożonym 
Rozdział 8. Coaching i działania doradcze 
Sztuka coachingu 
Umiejętności trenerskie zmierzające do poprawy efektywności 
Sesje w terenie 
Sesja coachingowa na terenie firmy
Tworzenie środowiska motywacyjnego 
Trudne sytuacje 
Omawianie problemu z członkiem zespołu
Profesjonalne podejście do problemu zwolnień 
Wątpliwości natury prawnej 
Rozdział 9. Spoglądając w przyszłość 
Tworzenie planów rozwoju kariery dla zespołu sprzedawców
Dopasowanie planu do celów 
Przygotowanie do rotacji 
Planowanie sukcesji i dziedziczenia
Ciężar przywództwa 
Podsumowanie 
Plan rozwoju umiejętności przywódczych 
Wykaz czynników sukcesu 
Skorowidz
249 stron, A5, twarda oprawa
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.