| 
  
 INFORMACJA I KOMUNIKACJA
 WOLTON D.  wydawnictwo: OFICYNA NAUKOWA , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 28.00  Twoja cena  26,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Informacja i komunikacja
 Informacja to nie
komunikacja. To komunikacja, a nie informacja stanowi dziś prawdziwe
wyzwanie. Informacje już nie wystarczają, aby zaistniała
komunikacja  
 
Rewolucja XXI wieku nie jest rewolucją informacji, ale komunikacji.
Zmiana nie dotyczy przekazu, ale relacji. Nie chodzi w niej też o
tworzenie i rozpowszechnianie informacji przy użyciu różnych
zaawansowanych technologii, ale o warunki akceptacji lub odrzucenia
przekazu przez miliony różnych odbiorców,
którzy rzadko są on line w tym samym czasie, co nadawcy.
Odbiorcy, do których kierowane są informacje, bardzo
komplikują komunikację. Informacja często chybia celu. Marzyła się nam
globalna wioska, a znaleźliśmy się w wieży Babel. 
 
Informacja to nie komunikacja. Dla większości z nas stwierdzenie to
oznacza, że w informacji, w przeciwieństwie do komunikacji, chodzi o
prawdę i przekazywanie faktów. Mówimy
„tak” dla informacji, ale z rezerwą odnosimy się do
komunikacji, ponieważ podejrzewamy, że może służyć zwodzeniu i
manipulacji. To powszechny stereotyp. Chciałbym pokazać, że jest
dokładnie na odwrót. Komunikacja jest procesem znacznie
bardziej złożonym niż przekazywanie informacji. 
 
Moim zamiarem jest obalenie dominującego stereotypu i pokazanie, że to
właśnie komunikacja, a nie informacja stanowi dziś prawdziwe wyzwanie.
Dzieje się tak nie tylko dlatego, że informacje już nie wystarczają,
aby zaistniała komunikacja (wszechobecność informacji czyni komunikację
trudniejszą), ale także dlatego, że rewolucja w sferze informacji
prowadzi często do zakwestionowania znaczenia komunikacji. 
 VII
Wprowadzenie (Małgorzata Jacyno) 
 
Wstęp / 3 
 
Komunikacja
to umiejętność negocjowania i współistnienia 
 
Rozdział I / 8 
 
Teoria
komunikacji 
 
Teoria komunikacji / 8 
Informacja / 10 
Komunikacja / 11 
Odbiorca / 12 
Od rewolucji w informacji do niepewności w komunikacji / 15 
Komunikacja to umiejętność współistnienia / 19 
 
Rozdział II / 23 
 
Technika.
Między emancypacją a ideologią 
 
Od technologii do ideologii technologicznej / 23 
Internet. Między utopią a ideologią / 28 
Jak się wyzwolić spod presji ideologii nowych technologii / 40 
 
Rozdział III / 47 
 
Sukcesy
i ekscesy informacji 
 
Informacja jako źródło emancypacji / 47 
Matactwa informacji / 48 
Produkowanie informacji / 52 
 
Rozdział IV / 59 
 
Nowe
strefy nieporozumienia 
 
Komunikacja — problem Innego i globalizacja / 59 
Teoria komunikacji to teoria braku porozumienia / 63 
Pytanie o współistnienie / 67 
 
Rozdział V / 73 
 
Informacja
i komunikacja — konieczne współistnienie 
 
Kruche zwycięstwo dziennikarzy / 73 
Nie ma informacji bez wiedzy / 79 
Konflikt różnych form legitymizacji / 85 
 
  
 
Zakończenie / 90 
Komunikowanie.
Czy jest gdzieś ktoś, kto mnie kocha? 
 
Wybrana bibliografia / 97 
Podziękowania / 102 
Indeks osób / 103 
 XXIV
+ 104 strony, Format 130 x 208 mm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - KOMUNIKACJA I PREZENTACJE WEDŁUG JOHNA ADAIRA RED. NEIL T.
 
  - WSTĘP DO NAUKI O KOMUNIKOWANIU PISAREK W.
 
  - KOMUNIKACJA KREATYWNA JAK BYĆ MÓWCĄ I SPRAWNYM ROZMÓWCĄ? STĄCZEK M.
 
  - JAK ZJEDNAĆ SOBIE LUDZI CZYLI PERFEKCYJNA KOMUNIKACJA BAUMGARTNER P.J.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |