|

POROZUMIENIE CZY KONFLIKT? POLITYCY MEDIA I OBYWATELE W KOMUNIKOWANIU
DOBEK-OSTROWSKA B. / POLITYCZNYM wydawnictwo: PWN , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 45.10 Twoja cena 42,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Niniejsza książka jest próbą odpowiedzi na szereg pytań intrygujących
odbiorców. Jest swego rodzaju niekonwencjonalnym kompendium wiedzy dla zagubionego
obywatela, który szuka swego miejsca w świecie polityki, czasami zupełnie mu obcym i
niezrozumiałym. Autorka stara się wyjaśnić mechanizmy funkcjonowania "złotego
trójkąta komunikowania politycznego", którego uczestnikami jest również obywatel
- wyborca, oraz wskazać źródła jego słabości w tym układzie. Podpowiada, co
zrobić, aby temu zapobiec.
Spis treści:
Wstęp
Skuteczne porozumiewanie rządzących z rządzonymi?
Początki badań nad komunikowaniem politycznym
Podejścia badawcze w studiach nad komunikowaniem politycznym
Dlaczego nie ma komunikowania politycznego bez demokracji?
Jak Amerykanie definiują komunikowanie polityczne?
Systemowa koncepcja Blumlera i Gurevitcha (1995) Procesualna definicja Dentona i Woodwarda
(1990, 1998) Złotytrójkąt Perloffa (1998) Pesymistyczna wizja amerykańskiej demokracji
Tumana (2008)
Komunikowanie polityczne w oczach Europejczyków
Socjologiczne ujęcie Rusha (1992)
Medioznawcza perspektywa Negrine'a (1994, 1996)
Trójelementowa koncepcja McNaira (1995)
Syntetyczny model komunikowania politycznego
Złoty trójkąt komunikowania politycznego
Porozumienie czy konflikt?
Mocne i słabe ogniwa komunikowania politycznego Transakcyjny charakter relacji
uczestników komunikowania Typy relacji między mocnymi ogniwami
Aktorzy polityczni i ich świat
Partyjni aktorzy zbiorowi
Aktorzy niepartyjni (organizacje pozarządowe)
Aktorzy indywidualni
Obywatele w sferze publicznej
Społeczeństwo obywatelskie
Sfera publiczna
Wyborca na rynku politycznym
Media masowe - pośrednik między rządzącymi i rządzonymi
Rola mediów masowych w komunikowaniu politycznym
Nadawcy komunikatów politycznych
Media masowe - pomiędzy władzą a społeczeństwem
Media masowe a demokracja
Wolność słowa i mediów masowych Wolność komunikowania politycznego Funkcje mediów w
demokracji Komplementarne role mediów w komunikowaniu politycznym Czy media to
"czwarta władza"?
Co media robią dla demokracji?
Jak media wspierają demokrację? Jak media szkodzą demokracji? Czy Internet pomoże
rozwiązać dylematy demokracji?
Kto i dlaczego chce kontrolować media?
Zewnętrzne otoczenie organizacji medialnej Presja ekonomiczna Presja polityczna
Propaganda polityczna. Zło naszych czasów?
Źródła i etapy rozwoju propagandy
Propaganda w dobie mediów masowych
Propaganda - manipulacja czy perswazja?
Różne wcielenia propagandy
Propaganda religijna Propaganda polityczna Propaganda społeczna
Jak działa propaganda w różnych systemach politycznych?
Propaganda w systemach niedemokratycznych Propaganda w systemach demokratycznych
Wyborca w rękach kampanijnych speców
Pojęcie kampanii politycznej
Kampania polityczna a propagandowa Kampania polityczna a wyborcza
Czy George Washington wygrałby z Barackiem Obamą?
Era prasy: kampania premodernizacyjna zorientowana na partię
Era telewizji: kampania modernizacyjna zorientowana na kandydata
Era techniki cyfrowej: kampania postmodernizacyjna zorientowana na wyborcę
Modele współczesnych kampanii wyborczych
Kampanie amerykańskie Kampanie zachodnioeuropejskie Kampanie w młodych demokracjach
Dokąd zmierzają kampanie polityczne?
Amerykanizacja czy modernizacja?
Profesjonalizacja - korzyści dla wyborców?
Personalizacja polityki i jej konsekwencje
Kto płaci za coraz droższe kampanie?
Sondażokracja
Marketing polityczny. Pomoc czy przeszkoda w demokracji?
Istota marketingu politycznego
Pomoc w zrozumieniu rzeczywistości Komunikowanie marketingowe Marketing polityczny psuje
demokrację? Jak nie stać się ofiarą speców od sprzedaży?
Konsulting polityczny i przemysł konsultingowy -najlepszy towar eksportowy USA
Rozwój marketingu politycznego
Jak pracują konsultanci i do czego potrzebują ich politycy?
Struktura zawodowego komunikatora Po co partiom i kandydatom konsultanci?
Reklama polityczna. Czy można się bez niej obejść?
Reklama jako technika wpływu
Pojęcie reklamy
Co reklama reklamuje?
Dlaczego reklamie potrzebne są media masowe?
Świat reklamy politycznej
Pojęcie reklamy politycznej i wyborczej
Konwencje reklamy
Dlaczego politycy lubią reklamę?
Telewizyjna reklama polityczna
Typy reklamy telewizyjnej (audiowizualnej)
Reklama polityczna w Internecie
Polityczne public relations. Komu są potrzebne?
Public relations- między propagandą a komunikowaniem dwustronnym?
Problemy z definicją
Fazy rozwoju public relations
PRwUSA
Public relations w Europie
Nie kupuj kota w worku!
Rola publiczności w dojrzałym PR
Jak działa public relations, czyli instrumenty i techniki PR
Czym zajmują się pracownicy public relations\'? Jakimi narzędziami posługują się
pracownicy PR?
Funkcje i obszary zastosowania politycznego PR
Zarządzanie informacją Zarządzanie mediami Zarządzanie wizerunkiem
Indeks osób
Spis ilustracji
264 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- TEORIA KOMUNIKOWANIA PUBLICZNEGO I POLITYCZNEGO. DOBEK-OSTROWSKA B. WISZNIOWSKI R.
- POLSKI SYSYTEM MEDIALNY NA ROZDROŻU MEDIA W POLITYCE DOBEK-OSTROWSKA B. / POLTYKA W MEDIACH
- STUDIA Z TEORII KOMUNIKOWANIA MASOWEGO DOBEK-OSTROWSKA B. RED.
- STUDIA EMPIRYCZNE NAD KOMUNIKOWANIEM POLITYCZNYM W POLSCE DOBEK-OSTROWSKA B. MAJDECKA K. RED.
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.
|